به گزارش روز شنبه ایرنا، احسان ایمانی هرسینی در نشست شورای مهارت شهرستان روانسر افزود: این آموزش ها در بخش های مختلف ثابت شهری، روستایی و سیار شهری، پادگان، زندان، صنایع و جواردانشگاه، سکونتگاهای اجتماعی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و آموزش عشایری برگزار شده است.
وی با بیان اینکه 235 آموزشگاه آزاد در امر آموزش های مهارتی در سطح استان فعال بوده و 35 رشته و 197 حرفه را آموزش داده اند تصریح کرد: میزان آموزش ارائه شده در این مدت بیش از سه میلیون و 311 هزار نفر ساعت می باشد که با توجه به عملکرد سالیانه به میزان سه میلیون و 150 هزار نفر ساعت، 105 درصد تعهدات آموزشی در این بخش محقق شده است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 425 نفر دوره آموزش قالیبافی در سطح 37 روستای استان در قالب تفاهم با سازمان، صنعت، معدن و تجارت برگزار شده که بیش از 800 نفر گواهینامه دریافت کرده اند.
ایمانی هرسینی ادامه داد: با تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از نگرانی های مردم رفع خواهد شد و توانمندسازی مهارتی افراد یکی از بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی است که افراد بتوانند در عرصه اقتصاد نقش آفرینی کنند.
وی بیان داشت: اگر با آموزش های مهارتی نتوان فردی را مستقیم وارد بازار کار کرد اما شایستگی و قابلیت وی را برای جذب در بازار کار افزایش داده ایم.
سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر توسعه بخش خصوصی گفت: جلب مشارکت بخش غیردولتی برای ارائه آموزش های مهارتی یکی از اولویت های این اداره کل است.
احسان ایمانی هرسینی اظهار داشت: تعهد سالیانه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بخش دولتی در روانسر 140 هزار نفر ساعت است که تاکنون 130 هزار نفر ساعت معادل 90 درصد آن انجام شده است.
فرماندار روانسر نیز در این جلسه گفت: ارتقاء مهارت و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای اشتغال پایدار را برای نیروی کار جامعه فراهم می کند.
حسین ویسمرادی افزود: کلید توسعه هر جامعه نیروی انسانی ماهر و توانمند است و سازمان فنی و حرفه ای با ارائه آموزشهای مهارتی می تواند زمینه فرصت های شغلی مناسبی را فراهم آورد.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین عناصر اشتغال‌زایی، مهارت است و فنی و حرفه‌ای بهترین بستر برای مهارت‌آموزی است که بر این اساس لازم است به آموزش فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری شود.
وی فعالیت فنی و حرفه ای در روانسر را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: گسترش هر چه بیشتر این آموزش ها در سطح شهرستان باید در دستور کار باشد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.