ثریا قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: براساس میانگین 6 ساعته از ساعت 12 شب گذشته تا 6 صبح امروز میانگین غلظت آلودگی هوا در شهر کرمانشاه به 398 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده است.
وی افزود: این مقدار آلودگی در شهر کرمانشاه بیانگر وضعیت اضطرار است و تقریبا 2.5 برابر حد مجاز است.
قربانی ادامه داد: بیشترین غلطت گرد و غبار و آلودگی هوا به صورت لحظه ای در ساعت 6 صبح با مقدار 706 میکروگرم بر متر مکعب هوا اتفاق افتاد.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه اطلاع دقیقی از میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان های مرزی استان در دست نیست، افزود: با این حال طبق اعلام همکارانمان، میزان آلودگی هوا در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب به حد بحران رسیده و مدارس آن ها نیز تعطیل شده است.
وی تصریح کرد: میزان غلظت گرد وغبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار و از 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا نیز باعث ورود به وضعیت اضطرار می شود.
قربانی افزود: اگر میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا افزایش یابد، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد که شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون در این وضعیت هستند.
رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آنچه که ایستگاه های سنجش گرد وغبار نشان می دهد، وضعیت آلودگی هوا در استان رو به افزایش است.
وی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری، هوای شهر کرمانشاه چهار روز در وضعیت هشدار بوده است که 2 روز آن در اردیبهشت و 2 روز هم در مهر اتفاق افتاده و یک روز هم در وضعیت اضطرار قرار داشته است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.