اگرچه وضعیت جاده های اصلی استان کرمانشاه هم زیاد ایده آل نیست و با وضعیت مطلوب فاصله دارد اما وضعیت جاده های فرعی باوجود حجم بالای تردد به مراتب نامناسب تر است.
از میان این جاده ها می توان به جاده کوزران اشاره کرد که غیر از چند کیلومتر اولیه ورودی از سوی کرمانشاه به تازگی آسفالت و مرمت شده مابقی مسیر به قدری نامناسب است که تردد خودروها را در آن با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.
جاده کرمانشاه به کوزران اگرچه در زمره جاده های فرعی استان محسوب می شود اما به دلیل حجم بالای ترافیکی و تردد می توان آن را جزء جاده های اصلی به شمار آورد به صورتی که روزانه هفت تا هشت هزار دستگاه خودرو از این مسیر تردد می کنند.
طول این جاده از کرمانشاه تا کوزران حدود 45 کیلومتر است که بخش زیادی از این جاده ناهموار، پر از چاله، دارای موج های زیاد، فاقد شانه خاکی است و آسفالت آن هم از بین رفته و به شدت نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.
بخش کوزران با 108 روستا و 17 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است و علاوه بر تردد مردم این بخش با مرکز استان، به دلیل قرار گرفتن سراب نیلوفر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه یکی از مسیرهای پرتردد محسوب می شود.
مسیر کرمانشاه به کوزران همچنین به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و دشت های پهناور و نزدیکی به مرکز استان، مقصد سفر بسیاری از مردم ساکن شهر کرمانشاه در ایام تعطیل است.
جاده کرمانشاه به کوزران همچنین فاقد خط کشی است و این موضوع بخصوص در شب منجر به بروز مشکلاتی برای رانندگان می شود.
البته در برخی از مسیرها به دلیل وجود چاله های بزرگ، جاده ای وجود ندارد و تنها یک راه با پستی و بلندی های زیاد دیده می شود.
جا دارد دستگاه های متولی از جمله راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده های استان نوسازی و بهسازی این جاده را در اولویت اول خود قرار دهند.
پلیس راه استان کرمانشاه در سال 96 این جاده را به دلیل اختلاف سطح آن با زمین های اطراف در مقاطع چند کیلومتری و عدم خط کشی طولی وسط و حاشیه راه و پل های آبگذری که چاله آنها موجب بریدگی در امتداد شانه راه شده است به عنوان یکی از خطرناکترین جاده های استان، اعلام کرد.
اگرچه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در آذرماه امسال از آغاز عملیات آسفالت جاده کرمانشاه به کوزران خبر داد اما این عملیات در چند کیلومتری ابتدایی ورود به این جاده از طرف کرمانشاه انجام شده و مابقی مسیرها هنوز به همان وضعیت گذشته است.
راهداری کرمانشاه همچنین اعلام کرده از مجموع طول حدود 45 کیلومتری این مسیر، اکنون 10 کیلومتر برای انجام عملیات آسفالت و لکه گیری به پیمانکار سپرده شده و نیز در زمان های بعدی مابقی مسیر آسفالت خواهد شد که جا دارد این مسیر در اولویت اول قرار گیرد.
خبرنگار:فرزاد نویدی
3033/8066
انتهای پیام
آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.