اخبار مرتبط

کیانوش همدانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در گوشت ماهی چربی های سالم وجود دارند که برای بدن مفید هستند و به عملکرد مغز کمک می کنند.
وی افزود: این چربی ها بیشتر در ماهی های چرب نظیر سالمون، قزل آلا، ماهی تن، خال مخالی و شاه ماهی پیدا می شود.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه امگا 3 در ماهی وجود دارد، عنوان کرد: مکمل های اُمگا 3 به شکل قابل توجهی در بیماران افسرده ای که داروهای ضدافسردگی مصرف می کنند، موثرتر است.
همدانی اضافه کرد: ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین های مختلف و مواد معدنی است، با این حال برخی از ماهی ها بهتر از انواع دیگر هستند و انواع چرب آن در زمره سالم ترین نوع ماهی ها در نظر گرفته می شوند.
وی افزود: ماهی می تواند باعث افزایش ماده خاکستری مغز و نقش محافظتی در برابر زوال مغز ناشی از کهولت سن شود.
این کارشناس تغذیه عنوان کرد: امگا 3 موجود در ماهی برای رشد مغز و چشم لازم است از این رو توصیه می شود که مادران باردار و شیرده حتما اسیدهای چرب امگا 3 و گوشت آبزیان را به اندازه کافی مصرف کنند.
همدانی ادامه داد: زنان باردار باید در مصرف ماهی دقت داشته باشند زیرا برخی از ماهی ها دارای جیوه است و می توانند بر رشد جنین تاثیر منفی بگذارند.
7445/8066
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.