به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی مادران کرمانشاهی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) سرود لالایی سر دادند و کودکان نیز با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.
در این همایش کودکان شیرخوار کرمانشاهی عموما با لباس های متحدالشکل بر فراز دستان مادرانشان قرار گرفتند تا یاد و خاطره طفل شیرخوار دشت کربلا زنده شود.
مادران کرمانشاهی در این مراسم به یاد مظلومیت و تشنگی حضرت علی اصغر (ع) و دل بی قرار رباب، کودکان خود را روی دست و در آغوش گرفتند و همنوا با مداحان مراسم برای حضرتش با سوز و گداز لالایی خواندند تا بلکه دل بی قرار کودک شش ماهه دشت کربلا آرام بگیرد.
گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر (ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهداء (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورد، لحظاتی که مادران کودکان خود را نذر طفل 6 ماهه رباب کردند.
در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و کودکان شیرخوار مهمان خیمه حسینی نبودند، چه بسیار حاجتمندانی را نیز می شد دید که به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه الهی شوند.
این مراسم هر سال در اولین جمعه ماه محرم، به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر با هدف تعظیم شعایر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.
نظیر این مراسم در دیگر شهرهای استان کرمانشاه نیز امروز برگزار شد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.