به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد قربان کیانی روز پنجشنبه در حاشیه اختتامیه ششمین همایش ضیافت اندیشه ویژه اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی کردستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه برگزار شد ضمن تقدیر از همت خیرین بانه اضهار داشت: هنوز جمع بندی کلی در مورد هزینه های احداث این دانشگاه به پایان نرسیده اما برآوردهای اولیه نشان می دهد که 75 درصد هزینه ها از سوی خیرین پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: همت خیرین دانشگاه ساز بانه در زمینه احداث دانشگاه آزاد بانه یک حرکت فرهنگی در راستای سیاست های همایش ضیافت اندیشه است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه توسط خیرین اهدا شده اظهار داشت: زمین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه پنج هکتار است و ساختمان دانشگاه در زمینی به مساحت سه هزار و 200 متر مربع در چهار طبقه احداث شده و در محوطه دانشگاه پنج سویت برای پذیرش مهمان و مسجد با مشارکت خیرین احداث شده است .
وی بابیان اینکه همایش ضیافت اندیشه در چهار روز برگزار شده اظهار داشت: این همایش با همکاری نهاد رهبری دانشگاه آزاد سنندج با همکاری دانشگاه های آزاد اسلامی استان به صورت استانی برگزار شده و افتتاحیه همایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز و اختتامیه آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه برگزار شد.
وی گفت: همایش ضیافت اندیشه هر سال برای افزایش سطح آگاهی و توانمندی اساتید در عرصه فرهنگی، اجتماعی سیاسی، جریان شناسی غرب و روشنگری دینی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در این همایش اساتید دانشگاه مسائل به صورت گفتمان محور، چالشی و پرسشگری مطرح می کنند افزود: اساتید به نام و صاحب تالیفات برای شرکت در همایش این به دعوت شده است و مسائل مختلف با همفکری جمعی مطرح می شود که تاثیر زیادی در توانمند سازی اعضای هیات علمی دانشگاه می گذارد.
کیانی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود دانشگاهیان به مسائل و مشکلات جامعه اظهار داشت: این همایش به بحث تقویت مسائل فرهنگی، انسجام اجتماعی و دیگر مسائل جامعه کمک می کند و همچنین برای مطرح کردن راهبردهای لازم در راستای مسائل برگزار می شود و بر این اساس سیاست های بالا دستی و چشم اندازه 20 ساله مشخص شود.
وی تاکید کرد: باید توان فکری هیات های علمی و اساتید دانشگاه افزایش یابد و تا بتوانند نیروهای شایسته نظام جمهوری اسلامی تربیت کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه در سال 87 با 2 رسته تحصیلی آغاز بکار کرد هم اکنون یک هزار 200 دانشجو در 14 رشته در این دانشگاه تحصیل می کنند و هر ساله به تعداد رشته های تحصیلی و دانشجویان آن اضافه می شود.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.