به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه به منظور افتتاح چند طرح بیمارستانی و درمانی با استقبال استاندار کردستان، نماینده مردم بانه و سقز در مجلس و مسئولان حوزه بهداشت و درمان کردستان به شهرستان مرزی بانه سفر کرد.
در این سفر بیمارستان 64 تختخوابی رازی بانه که در زمینی به مساحت 52 هزار متر مربع با 9 هزار و 400 متر مربع زیربنا در کنار بیمارستان قدیمی این شهر احداث شده به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت در این سفر علاوه بر بهره برداری از این بیمارستان از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌ های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان نیز قرار گرفت.
افتتاح 2 کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان های بانه و سقز و دیدار با خانواده شهیدان قادرخانزاده از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان کردستان بود.
ورود وزیر به استان کردستان از طریق فرودگاه ارومیه در آذربایجان غربی یکی از حاشیه های این سفر بود چون وزیر با پرواز ساعت هفت عصر روز پنجشنبه به ارومیه رسید و بدون توقف در این شهر، سفر زمینی خود را به سمت کردستان آغاز کرد.
کاروان وزیر برای رسیدن به بانه باید 300 کیلومتر را به صورت زمینی طی می کردند برای همین از طریق جاده ارومیه - مهاباد، به سه راهی دارلک مهاباد رسیدند و سپس از کمربندی ترشکان مهاباد به سمت شهرستان میاندوآب حرکت کردند و با عبور از شهرستان بوکان به سمت شهرستان سقز آمدند و بامداد جمعه به بانه رسیدند.
برگشت وزیر بهداشت نیز از همین طریق انجام شد تا دکتر هاشمی به پرواز ساعت هفت ارومیه - تهران برسد.
برای نخستیین بار بود که وزیر بهداشت بدون اینکه به سنندج مرکز استان کردستان بیاید به این استان سفر کرد.
مسئولان برنامه ریزی این سفر، عدم وجود پرواز به فرودگاه سنندج در این ساعت را علت انتخاب مسیر ارومیه اعلام کردند.
بهمن مرادنیا استان کردستان نیز که برای سفر کاری به تهران رفته بود با خودرو خودش را به بانه رساند تا در برنامه افتتاح طرح های بهداشت و درمان این شهر و همراهی با وزیر بهداشت حضور داشته باشد.
نخستین برنامه وزیر در این سفر دیدار با خانواده شهیدان قادرخانزاده و دلجویی از این خانواده صبور و فداکار بود که 6 فرزند شان در راه آرمان های انقلاب به شهادت رسیدند.
دارا قادرخانزاده برادر این 6 شهید سرافراز ضمن خوشحالی از حضور وزیر بهداشت و دیگر مسئولان در میان خود، یک عصای شیشه ای را تقدیم وزیر کرد و دکتر هاشمی نیز به رسم یادبود لوح ایثار و از خودگذشتگی را به نمایندگی از سوی هیات دولت به او اهدا کرد.

**گرفتن عکس یادگاری زایرین حج تمتع بانه با وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود به بانه به مسجد محمدامین (ص) بانه رفت و با زایرین حج تمتع این شهرستان دیدار و در چند توصیه پزشکی از آنها خواست تمام وقت خود را در این ایام صرف زیارت و راز و نیاز با خدا کنند و از خرید وسایل اضافی در این سفر معنوی خودداری کنند.
وزیر بهداشت در حالیکه اشک در چشمانش حلقه زده بود از زایرین بانه های خواست در سرزمین وحی برای او و مسئولان دلسوزی که صادقانه در راه خدمت به مردم و آبادانی کشور تلاش می کنند، نایب زیاره باشند و برایشان طلب مغفرت و بخشش کنند.
در پایان برخی از زایرین بانه ای از وزیر بهداشت خواستند با ایشان عکس یادگاری بگیرد، انگار باورشان نمی شد وزیر بهداشت به مسجد محل آموزش آنها آمده است دکتر هاشمی نیز با روی باز درخواست آنها را پذیرفت.

** استقبال گروه هه لپه رکی از وزیر بهداشت
یکی از برنامه های حاشیه ای این سفر افتتاح بیمارستان رازی بانه بود، محل برگزاری آیین افتتاحیه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه انتخاب شده بود.
قبل از ورود وزیر به محل برگزاری، گروهی چند نفره از جوانان بانه ای که لباس های محلی کُردی و کفش کلاش پوشیده بودند به اجرای آیین محلی هه لپه رکی (رقص کردی) پرداختند و وزیر و هیات همراه را برای دقایقی شاد کردند.
اجرای این گروه که با موسیقی محلی تپل و سورنا (دوزله) همراه بود با استقبال وزیر و هیات همراه روبرو شد و آنها از چوپی کشی و حرکات موزون گروه لذت می بردند.
آیین افتتاح این بیمارستان به صورت مستقیم از شبکه های تماشا و صدا و سیمای مرکز کردستان پخش شد.

** بازدید وزیر از بازار بانه و برآورد قیمت اجناس
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود سری هم به بازار بانه و پاساژهای این شهر زد و قیمت کالاها را برآورد کرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی با رفتن به چند مغازه در خصوص وضعیت کسب و کار، افزایش قیمت ها و میزان خرید مردم از مغازه داران سوال می کرد.
در این دیدارها، برخی از مغازه داران و مشتریان بازار بانه در خصوص افزایش قیمت ها گلایه هایی از وزیر کردند.

** معاینه چشم 'نوا' دختربچه ای بانه ای
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بازدید از بیمارستان تازه تاسیس رازی بانه از بخش های مختلف آن دیدن کرد و با اهدای شاخه گل راه اندازی این بیمارستان به پرستاران و کارکنان آن تبریک گفت.
دکتر هاشمی پس از بازدید از بخش های مختلف در بخش چشم این بیمارستان چنند بیمار که مشکل چشم داشتند را نیز معاینه کرد که یکی از آنها 'نوا' دختربچه 2 ساله ای بود که از بیماری آب سیاه چشم رنج می برد.
مادر نوا در حالیکه دختر بچه اش را در آغوش گرفته بود، گفت: به دست ها پر توان و شفابخش وزیر بهداشت برای مداوای چشم نوا ایمان دارم.
چند بیمار دیگری نیز در این بخش درخواست کردند که وزیر چشم آنها را معاینه کند و دکتر برغم برنامه های فشرده ای که در این سفر داشت، درخواست آنها را قبول کرد.
یکی دیگر از بیماران این بیمارستان که جوانی 26 ساله بود و پای راستش را بر اثر انفجار مین در یکی از روستاهای مرزی از دست داده بود خواستار مساعدت وزیر برای اهدای پای مصنوعی شد.
بیمارستان رازی بانه اردیبهشت ماه امسال و پس از تکمیل شدن آن مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

**شرکت در نماز جمعه بانه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفرر خود در بانه با حضور در مسجد جامع این شهر، سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه بود.
دکتر هاشمی در این سخنرانی نیز روحیه امید و خودباوری در بین مردم این شهر جانی تازه بخشید و اعلام کرد بانه در مقایسه با چند سال قبل تغییرات زیادی کرده و به سوی رشد و توسعه گام بر می دارد.
حضور وزیر بهداشت در بین مردم نمازگزاران بانه ای نیز با حاشیه هایی از جمله دادن نامه به وزیر، درد دل های خصوصی مردم و غیره... همراه بود.
شهروندان بانه ای از اینکه با وزیر بهداشت در یک صف، نماز جماعت را اقامه می کردند نیز ابراز خوشحالی می کردند.
سرانجام کاروان وزیر بهداشت به شهرستان سقز رسید و دکتر هاشمی در این شهر ضمن بازدید از بیمارستان 235 تختخوابی این شهر که توسط وزرات راه و شهرسازی در دست احداث است بازدید کرد.
وزیر از مسئولان خواست، روند احداث این بیمارستان را تسریع ببخشند، تا وزارت بهداشت پس از پایان عملیات ساخت، روند تجهیز آن را شروع کنند.
افتتاح کلینیک ویژه تخصصی سقز آخرین ایستگاه سفر وزیر بهداشت در کردستان بود و پس از بازدید از بخش های این کلینیک و شروع خدمات رسانی در آن به مردم، کاروان وزیر بهداشت کردستان را به سمت آذربایجان غربی ترک کرد.
این سفر پنجمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید به استان کردستان بود.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.