به گزارش خبرنگار ایرنا، سی و نهمین راهپیمایی گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان ساعت 10 صبح در بیش از 90 نقطه 10 شهرستان آغاز شد، در سنندج این مراسم از میدان آزادی شروع شد که امروز شاهد حضور جمعیت گسترده ای برای خلق یک حماسه سیاسی دیگر بود.
میدان آزادی، میعادگاه راهپیمایان 22 بهمن امروز شاهد موج زیبایی از جمعیتی بود که پرچم های مقدس جمهوری اسلامی در دستان شان جلوه ای از عشق و ارادات به نظام و کشور را به تصویر می کشید.
شمار زیادی از اقشار مردم اعم از پیر، جوان، کودک و نونهال در این نقطه از شهر گردهم آمده بودند تا حماسه دیگر خلق کنند در این میان برخی به صورت خانوادگی در این حماسه حضور داشتند.
در بین جمعیت حضور خانواده های سه و چهار نفره ای که همراه هم حضور یافته بودند جلوه خاصی به این رویداد بخشیده بود؛ اینان به صورت چهار و سه نفره دست یکدیگر را گرفته و در نوبه خود زنجیره ای کوچک اما متشکل چند نسل از انقلاب را تشکیل داده بودند.
این زنجیره های کوچک انسانی وقتی در کنار سایر اقشار مختلف جمعیت قرار می گرفتند نشانگر حضور دوشادوش چهار نسل مردم از کهنسالان، پدران و مادران جوان و میانسال تا جوانان و کودکان در راهپیمایی 22 بهمن بود.
راهپیمایی کنندگان غیور کردستانی که برخی از مردان با لباس های کُردی در این آیین شرکت کرده بود خود جلوه ای دیگر به راهپیمایی داده بود تا با این حضور خود دوباره بر نقش تاثیر گذار فرهنگ و اقوام ایرانی در اعتلای انقلاب اسلامی تاکید کنند.
حمل 2 پرچم 30 متری جمهوری اسلامی توسط راهپیمایان از دیگر جلوه های مراسم امروز سنندج بود یکی از این پرچم ها توسط دانش آموزان ناحیه یک سنندج و دیگری نیز توسط اقشار مختلف مردم در مسیر راهپیمایی حمل می شد.
سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی کردستان لحظاتی در بین حمل کنندگان پرچم مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت و همراه با آنان که بیشتر کودکان حاضر در راهپیمایی بودند چند قدمی با پرچم حرکت کرد.
پلاکاردهایی در دستان کودکان و نوجوانان بود که شعارهایی از جمله نهضت ادامه دارد، انقلاب اسلامی پاره وجود هر ایرانی است بر روی انها حک شده بود و پرچم های کوچک جمهوری اسلامی در دستان مردم از دیگر جلوه هایی بود که در راهپیمایی امسال خودنمایی می کرد و تمرین نسل جدید انقلاب برای وحدت و یکپارچگی بود.
حضور مسئولان دستگاه های اجرایی استاندار، مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در کردستان از جمله سپاه بیت المقدس کردستان، لشگر 28 پیاده ارتش، نیروی انتظامی و مرزبانی نیز در بین آحاد مختلف مردم نیز از جلوه های وحدت بین مردم و مسئولان در این راهپیمایی بود.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان که از ابتدای راهپیمایی در بین مردم حضور داشت به خبرنگاران گفت: این راهپیمایی یک اتحاد و انسجام مردمی است که به دنیا می گوید ما در یک کالبد برای دفاع از کشورمان در صحنه هستیم.
سردار ترتیپ دوم محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز به خبرنگاران گفت: این حضور مایوس کننده برای دشمنان و خوشحال کننده برای ایران است، شکوه حضور مردم در این صحنه حماسی مایه خیر و برکت برای نظام اسلامی است.
حضور روحانیان و ماموستایان اهل تسنن و تشیع دیگر نماد وحدت آحاد و اقوام انقلاب اسلامی بود که در بین راهپیمایان حضوری چشمگیر داشتند.
از حاشیه های دیگر این راهپیمایی حضور پدران و مادرانی بود که کودکان خود را با کالسکه آورده بودند تا ایشان هم طعم شیرین انقلاب را بچشند.
حضور توانجویان و جانبازان در میان راهپیمایان از دیگر تجلی های جشن وحدت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود.
ثبت لحظه های بیادماندنی از راهپیمایی نیز دیگر ویژگی این رویداد بود که خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف در حال ثبت و ضبط و نشر آن بودند و اما مردم نیز بیکار ننشسته بودند و با گوشی های تلفن همراه خود عکس های سلفی از حضورشان ثبت کردند.
در نزدیکی جایگاه و نرسیده به سه راه حبیبی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور استکبار ستیزی بر پا شده بود که آثار منتخب هنرمندان سراسر کشور در این نمایشگاه در معرض دید راهپیمایی کنندگان قرار داشت.
در کنار این نمایشگاه غرفه انتخاب منفورترین چهره جهان بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا ، بنیامین نتانیاهو نخست ویژ رژیم اشغالگر قدس و نیکی هیلی سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد در حال برگزاری بود و مورد استقبال خیل عظیمی از راهپیمایی کنندگان قرار گرفت.
پیش از آغاز سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن، بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک و رزم نوازان لشگر 28 پیاده ارتش جمهوری اسلامی، سرود دانش آموزی اجرا شد.
این سرود توسط 1357 دانش آموز دختر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج مقابل جایگاه سخنرانی اجرا شد و در آن دانش آموزان علاوه بر اینکه پرچم های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می آوردند مقنعه هایی به رنگ قرمز و سفید و سبز را بر سر کرده بودند تا نمادی از پرچم انقلاب را تشکیل دهند.
سخنرانی سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از اجرای سرود آغاز شد وی در سخنان خود گفت: این تصویر سازی که با دشمن قدرتمند روبرو هستیم درست نیست بلکه : امروز فصل امتیاز دادن دشمن است.
در پایان، قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن 1396 قرائت و حاضران با شعار الله اکبر مفاد آنرا تایید کردند.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار: سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.