عباس ولایتی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلاهبرداری و تخلفات در دست کاری کنتورهای آب رو به افزایش است و تاکنون پرونده سه متخلف را در این رابطه به مراجع قضایی تحویل دادیم و در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با کلاهبرداران برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برخی از شهروندان الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را رعایت نمی‌کنند، افزود: فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب هنوز در میان مردم نهادینه نشده است و برای این کار از برنامه های همچون نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر، توزیع بروشور، آموزش در مدارس، دانشگاه و امامان جماعت و رسانه کمک می گیریم.

رئیس اداره آب و فاضلاب سقز یادآور شد: ابنیه فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب سقز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال بخش های مهم این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

ولایتی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد ریال برای تصفیه خانه فاضلاب شهر صاحب اختصاص یافت، اضافه کرد: محل مشخص شده برای این تصفیه خانه در حال خرید و کارشناسی است و به زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

وی گفت: برای دفع و جلوگیری از ورود فضولات حیوانی به داخل سد چراغ ویس با فرمانداری، اداره محیط زیست، اداره منابع آب هماهنگی های صورت گرفته و بخشی از محل خروجی فضولات حیوانی از این سد اجرا شده است ولی  برای رفع این مشکل کافی نیست.

رئیس اداره آب و فاضلاب سقز تاکید کرد: با توجه به اینکه ورود فضولات حیوانی به داخل سد چراخ ویس به سلامت و بهداشت مردم مرتبط است، نهاد های مربوطه باید برای برون رفت از این معضل تمهیدات لازم را انجام دهند تا بهداشت مردم با آلوده شدن آب تهدید نشود.

ولایتی به منابع آبی خوب و کافی در شهرستان سقز اشاره کرد و اظهار داشت: در سقز مشکل کم آبی، آلوده شدن آب و شکستگی بزرگ لوله های شبکه آب را نداریم و آب شرب این شهر کاملا پاکیزه و در سطح استان رتبه نخست را در این رابطه به دست آوردیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.