به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه شنبه در همایش کارآفرینان روستایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورت بازگشت برخی شهروندان به روستا و مهاجرت معکوس، می توان از این تسهیلات روستایی استفاده کرد.
وی افزود: البته در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت می توان تا 10 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد و بازگشت 18 ماهه پرداخت کرد.
رضوی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای طرح هایی که در حریم شهرها قرار ندارد جزو مناطق روستایی محسوب می شود.
وی یادآور شد: وجود کاغذبازی طولانی، تبعیض در ارائه خدمات بین شهرها و روستاها و مناسب نبود فضای کسب و کار در روند اداری یکی از مهمترین عوامل تخلیه روستاهای کشور است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار کرد: برای بهبود فضای کسب و کار تسهیلات اداری 64 درصد، تکریم ارباب رجوع 20 درصد و تسهیلات مالی 16 درصد تاثیرگذار است.
وی گفت: شناسایی بازار فروش تولیدات داخلی باید مورد توجه مسئولان مرتبط و تولیدکنندگان قرار گیرد.
رضوی تاکید کرد: کارآفرینان باید با تشکیل یک سازمان مردم نهاد نسبت به رونق فعالیت های خود اقدام کنند.
وی افزود: بانک های عامل بجز سند رسمی روستا، ملک، سفته و محل اجرای طرح نمی توانند ضمانت دیگری از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی مطالبه داشته باشند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: پرسشگری مردم و پاسخگویی مسئولان از عوامل مهم توسعه پایدار محسوب می شود.
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات به طرح های مرتبط با کشت گیاهان گلخانه ای و هیدروپونیک، شرکت های تعاونی، تولید داروهای گیاهی و شرکت های دانش بنیان از اولویت برخوردارند.
رضوی اظهار کرد: واحدهای تولیدی، خدماتی و گردشگری در تمامی روستاهای کشور تا 5 سال و در مناطق محروم تا 10 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و مدیران عامل بانک ها باید فعالان کارآفرین را تجهیز و حمایت کنند.
اقبال عباسی تاکید کرد: ارتباط بین کارآفرینان و مسئولان تقویت و اطلاع رسانی در این خصوص بیشتر شود.
وی افزود: پارک علم و فن آوری و بنیاد نخبگان به مخترعان طرح های دانش بنیان تا سقف سه میلیارد ریال کمک بلاعوض می دهند.
عباسی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری نسبت به برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارآفرینان به منظور بررسی و رفع مشکلات آنان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدام کنند.
وی یادآور شد: تسهیلات مورد نیاز در بخش های مختلف تولید و کارآفرینی وجود دارد و در این رابطه هیچ گونه سستی، تنبلی و بهانه ای پذیرفته نیست.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دولت ظرفیت کافی برای سرمایه گذاری را ندارد و باید در این حوزه از توان بالای بخش خصوصی بهره گیری شود.
ملک محمد قربان پور اظهار کرد: هم اینک چهارمحال و بختیاری از نظر منابع مالی و نیروی انسانی مشکلی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی ندارد اما برقراری هماهنگی های لازم در این خصوص ضروری است.
وی افزود: برای بهبود وضعیت تولید و سرمایه گذاری در بخش های مختلف با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تسهیلاتی از محل اشتغال روستایی، فراگیر، صندوق توسعه ملی، شرکت های دانش بنیان و منابع دیگر پرداخت می شود.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای رونق در حوزه اشتغال و تولید باید زنجیره کامل از تولید تا مصرف ایجاد و در این راستا صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز راه اندازی شود.
اردشیر نوریان تاکید کرد: طرح های توسعه روستایی چهارمحال و بختیاری به سمت و سوی مزیت ها هدایت شود تا بتوان به توسعه همه جانبه و پویا دست یافت.
وی افزود: باید فرهنگ سرمایه گذاری تقویت و سرمایه گذاران تکریم شوند.
نوریان تصریح کرد: دولت فکری به حال شهرهای کوچک در حد روستا بکند تا بتوان به توسعه متوازن و عادلانه رسید.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وجود کاغذبازی اداری دست همه را بسته و دولت و مجلس تاکنون برای رفع این مشکل سعی جدی نداشته اند.
علی کاظمی باباحیدری اظهار کرد: متاسفانه سیستم بانکی در ایران به بنگاه داری تبدیل شده تا به سود بیشتری برسد.
وی یادآور شد: تشکیل و راه اندازی اتاق فکر و جمع آوری خلاقیت های جوانان و مخترعان چهارمحال و بختیاری به منظور صبت ملی، منطقه ای و جهانی ضرورت دارد.
در این نشست تعدادی از کارآفرینان روستایی چهارمحال و بختیاری که دارای طرح های ثبت شده در سطح جهانی، منطقه ای و ملی بودند نظرات، دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود را اعلام کردند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.