تئاتری ها معتقدند در بخش استانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، آثار راه یافته بدون دغدغه های متعارف در بخش داوری جشنواره های منطقه ای به روی صحنه می رود و این ویژگی باعث بروز خلاقیت در بین هنرمندان می شود.
از سوی دیگر حضور هنرمندان تئاتر استانهای دیگر در یک استان باعث می شود بین تئاتری ها گفت وگو و دیالوگ برقرار شود و ایده های تئاتری بین هنرمندان مورد بحث قرار گیرد.
در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش استانی 6 استان میزبان بودند که چهارمحال و بختیاری آخرین میزبان این جشنواره برای نخستین بار بود.
5 اثر اجرا شده در بخش استانی جشنواره فجر در چهارمحال و بختیاری با رویکردهای مختلف و سبک های رایج تئاتری به روی صحنه رفت هر چند هنرمندان تئاتر از کار ' گل ' یاسر خاسب بیش از سایر کارها تعریف کردند.
مدیر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب در آیین اختتامیه بخش استانی جشنواره تئاتر فجر در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد گفت: بخش استانی را سرآغاز تور هنر تئاتنر ایران است و استانهایی که اجرای عموم در آنها رونق بالایی دارد از گردونه میزبانی حذف شده اند.
اتابک نادری افزود: یکی از اولویت های انجمن های نمایش در استانها توجه به تئاتر کودک است و هنرمندان تئاتر به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.
مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری (شبکه محلی جهان بین) نیز گفت: رسانه با تعریف عام آن ، دیگر نمی تواند یک سویه باشد که یک طرف فرستنده به عنوان رسانه و یک طرف گیرنده به عنوان مخاطب باشد بلکه باید این رویکرد دوسویه باشد.
مهرداد عظیمی افزود: اگر چه این ارتباط به وسیله پیامک یا نرم افزارهای دیگر فراهم است اما هنر تئاتر با اجرای عمومی با مخاطب ارتباط مستقیم دارد و انتظار است تعامل بین صدا و سیما و هنرمندان تئاتر در استان بیشتر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش استانی 5 نمایش از هنرمندان کشور به روی صحنه رفت.
جواد کارگران دهکردی در این آیین افزود: در جشنواره امسال، نمایش های بدن مقدس به کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی،خداحافظ به کارگردانی آرین رضایی از تهران، خانه ای وجود داشت به کارگردانی مشترک مرضیه اشرافیان و مهدی فدایی از اصفهان، پلکان به کارگردانی محمد احمدزاده از گیلان و گل به کارگردانی یاسر خاسب از تهران به روی صحنه رفتند.
وی افزود: این جشنواره تحت عنوان' جشن گفت وگوی تئاتر ایران ' از نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه در شهرکرد در دو سانس بعد از ظهرها برگزار شد که با استقبال مخاطبان در شهرکرد همراه شد.
به گفته وی، امسال دو اثر از چهارمحال و بختیاری شامل ' یک به علاوه دو' به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی در بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر و 'باد و بادان را دریا با خود برده است' به کارگردانی هوشنگ عزیزپور و مصطفی محمدی از فارسان در بخش استانی در بوشهر و یزد حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، جشنواره تئاتر فجر به صورت بین المللی هر ساله در تهران در دهه فجر برگزار می شود و از دو سال پیش تاکنون نیز بخشی از این جشنواره به صورت استانی برگزار می شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.