اردشیر نوریان ،در خصوص تصمیمات آمریکایی‌ها برای تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی، گفت: به لحاظ فنی امکان برخی محدودیت‌ها وجود دارد زیرا اطلاع رسانی از طریق شبکه‌های ماهواره با تکنولوژی انجام می‌شود اما دنیای رسانه به دلیل وجود کانال‌های متکثر اطلاعات قابل محدود شدن نیست.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فشار آمریکایی‌ها به صدای و سیمای جمهوری اسلامی به دلیل تلاش رسانه ملی برای بر هم زدن تسلط رسانه‌ای غربی‌ها بر مردم ایران است.

وی افزود: تحریم صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش مطرح شد اما روسای جمهور آمریکا معافیت‌های تحریمی را امضا کرده‌اند، بر این اساس ترامپ حق ندارد امور داخلی ایران را بهانه‌ای برای اعمال تحریم علیه ایران کرده و از امضای معافیت تحریمی امتناع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نشستی بین وزرای خارجه ایران، انگلیس، آلمان و فرانسه برگزار شد، البته محور این بحث برجام و بررسی راهکارهای خروج از برجام و نقض آن است اما وزیر امور خارجه در قالب چرایی اعمال تحریم علیه ایران می‌تواند موضوع را مطرح کند.

گفتنی است ؛ بنابر خبر روزنامه گاردین، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۳ مشمول تحریم‌های آمریکا بوده که دونالد ترامپ و باراک اوباما با امضای معافیت‌های تحریمی هر ۱۸۰ روز یکبار، اجرایی شدن این تحریم‌ها را معلق کرده‌اند. اما گویا ترامپ قصد دارد در موعد تمدید معافیت‌های تحریمی برای صدا و سیما در پایان ماه ژانویه، آن را امضا نکند و تحریم‌ها علیه این سازمان را فعال کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 836319
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.