به گزارش جماران؛ سید محمدعلی ابطحی در یادداشتی تلگرامی نوشت:

«‎امنیت در سایه فرهنگ شکل می گیرد. فرهنگ هم در ذیل کشوری امن می تواند رشد کند.هرکدام فدای دیگری شوند، هر دو آسیب می بینند

‎گزارش های رسمی میگوید که بعد از فیلتر شدن تلگرام ریزش اساسی در اعضایش صورت نگرفته و تنها باعث دسترسی پیدا کردن میلیونها ایرانی به فیلتر شکن برای ادامه کار در تلگرام بوده است.

‎طبعا در صدی از این ارتباطات می تواند مشکلات سیاسی و فرهنگی و اخلاقی داشته باشد. اما نگرانی اصلی تری که همه دلسوزان فرهنگ و اخلاق و دین را آزار می دهد فیلترینگی است که به دلیل استفااده از تلگرام نصب می شود .   در نتیجه این کار میلیونها ایرانی جوان دارای فیلترینگی شده اند که دیگر فقط به تلگرام سر نمی زنند. اگر بر صفحه کیبورد تلفن و یا لپ تاپ خود هر سایت ضد اخلاقی، ضد دینی، مروجان خشونت، را کلیک کنند، به راحتی می توانندبه آن دسترسی یابند.

‎اینجاست که فرهنگ قربانی سیاست می شود. این جامعه پر فیلتر شکن که جزیی از امکانات همه تلفن ها و لپ تاپ ها شده است، حتما از لحاظ امنیتی و اخلاقی و دینی آسیب بیشتری می خورند و آسیب بیشتری هم می توانند بزنند.

‎فراگیری فیلتر شکن- بنا به حجم گسترده ای  که آمار رسمی ومسئولان رسمی میگویند - از نظر اخلاقی وسیاسی و امنیتی خطر های جبران ناپذیر تر و جدی تری از دسترسی عادی به شبکه های اجتماعی دارد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.