باورم نمی شد که امام جمعه شهرمان و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی چنین سخنانی گفته باشد!! فروکاستن جایگاه فراجناحی نماینده ولی فقیه به رهبری یک جناح سیاسی آن هم با آن ادبیات دون شأن و با اتهام زنی، بسیار بعید می نمود

به گزارش جماران،  دکتر سید محسن حسینی پویا نماینده پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در کانال تلگرامی شورای شهر مشهد یادداشتی منتشر کرد.

وی نوشت: 

باورم نمی شد که امام جمعه شهرمان و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی چنین سخنانی گفته باشد!! فروکاستن جایگاه فراجناحی نماینده ولی فقیه به رهبری یک جناح سیاسی آن هم با آن ادبیات دون شأن و با اتهام زنی، بسیار بعید می نمود. لذا شخصاً به روزنامه خراسان رضوی مراجعه کردم تا از صحت و سقم خبر آگاه شوم. 

متأسفانه واقعیت داشت! و باز هم از مواضع و ادبیات ایشان، بیش از پیش شگفت زده شدم!!

آیت الله علم الهدی: 

«... ما شورای شهر را به دلیل اختلاف داخلی خودمان از دست دادیم. ... چون ما با هشت فهرست وارد انتخابات شدیم، باختیم. ... به آن می‌ارزید که پایگاه قدرت را از دست بدهیم؟ جواب خدا را چه می‌دهید؟ ... یکی از دوستان آمد و نامه ای به بنده داد ... این نامه با امضای سه نفر از سه جریان و تشکل بود ... گفتم؛ برو به این سه نفر بگو شما بروید زنای محصنه بکنید، عرق بخورید و انواع فسق و فجور را بکنید بعد هم توبه  کنید، خدا شمارا می‌بخشد اما این گناهی که شما در حال ارتکاب آن هستید که ممکن است سرنوشت اسلام و مسلمین در دست غیر بیفتد حتی اگر تا روز قیامت انواع عبادت‌ها را انجام دهید، جهنمی مسلم هستید، زیرا خیانت به اسلام و مسلمین کردید. هرچه کربلا بروید، هرچه مکه بروید، هرچه جبهه بروید و نماز مستحبی بخوانید آن چه مسلم است شما جهنمی هستید و باعث شدید سرنوشت اسلام و مسلمین دست غیر بیفتد. ... حالا این که چون یک نفر 100 درصد آن چه بنده می‌خواهم نیست، اجازه دهیم قدرت دست جریان باطل بیفتد، یک حرکت‌ شیطانی است و شیطان این کار را می‌کند که قدرت دست جریان‌های دینی نباشد و قدرت را بفرستد آن‌طرف ...» (روزنامه خراسان رضوی، مورخ 7 دی ماه، صفحه سه).

در همین ارتباط یادآوری نکات زیر را ضروری می دانم:

 در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولی فقیه ناظر و متعلق به همه ملت ایران است و نه بخش کوچکی از ملت. پس شایسته و بایسته است که نماینده ولی فقیه نیز شخصیت و جایگاه حقوقی این نمایندگی را به جناح سیاسی خاصی گره نزده و جایگاه رهبری و ولایت فقیه را فرو نکاهد.

 از ادبیات به کار رفته بر می آید که گوینده به عنوان نماینده ولی فقیه، در امور اجرایی و تصمیم گیری یک جناح خاص و تعیین لیست انتخاباتی آنان، مشارکت و تعیین تکلیف می کرده است!؟ آیا عدم رعایت صلاحیت های ذاتی و هزینه کردن رهبری برای یک جناح خاص، مجاز و به صلاح است؟ 

 به دست آوردن و حفظ قدرت (به تعبیر ایشان) به چه قیمتی می ارزد؟ حتی به قیمت ارتکاب زنای محصنه و خوردن عرق و هر فسق و فجور دیگر !!؟ آیا این فتوی، با تعالیم اسلامی و بیانات حضرت علی (ع) که به خدای متعال سوگند یاد می فرمود حاضر نیست برای به دست آوردن هفت آسمان و زمین، حتی به اندازه گرفتن پوست جو از دهان مورچه ای ظلم روا دارد، هم خوانی دارد!؟ فاصله از کجاست تا به کجا!؟؟

 در این سخنان به من و دیگر نمایندگان مردم مشهد در شورای شهر و بالطبع به مردم فهیم و شکیبای مشهد مقدس نیز اتهامات بی اساسی وارد شده که واجد جنبه مجرمانه است. اتهام: غیر مسلمان، جریان باطل، شیطانی بودن پیروزی جریان مقابل و... از جمله این موارد است. امیدوارم دادسرای ویژه روحانیت به وظیفه خود عمل کند و نیازی به ورود ما نباشد. سنجیده سخن گفتن و رعایت قوانین و نظامات حقوقی و کیفری و حرمت اشخاص، حداقل انتظاری است که از هر انسان شریفی به ویژه از نماینده محترم ولی فقیه می رود. 

 سخنان توأم با تکفیر و تفسیق دیگران و ادعای قسیم النار والجنه بودن، نشان از خود حق پنداری گوینده و ادعای الوهیت و خداوندگاری وی دارد! ایشان با کدامین برهان خود و جناح منتسب به خود را حق مطلق و دیگر مردمان را غیر مسلمان و باطل می انگارد!؟ یادآوری آیه 111 سوره بقره گویا ضروری است: «وَ قَالُوا لَنْ یَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ کَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ تِلْکَ أَمَانِیُّهُمْ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ» ترجمه: «و گفتند: هرگز کسی به بهشت درنیاید، مگر آنکه یهودی یا ترسا باشد. این آرزوهای [ واهیِ ] ایشان است. بگو: اگر راست می گویید، دلیل خود را بیاورید».

مشهد مقدس منتسب به امامی است که در مهربانی، رأفت و عطوفت و در رواداری با مردم و دگر اندیشان سرلوحه بوده است. تکفیر و تفسیق و خشونت شایسته این شهر نیست. با صفای باطنی که در آیت الله علم الهدی سراغ است، امیدواریم ایشان در اصلاح و رفع ابهام از سخنانشان اقدام کنند و نیازی به اقدامات دیگر نباشد. 

بیا ای موسی کز کف عصا سازی تو افعی را 

به فرعونان خود بنما کرامت های موسی را

(مولوی)

شنبه، 9 دیماه 1396

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.