رئیس فراکسیون امید در اینستاگرام خود روایتی از نحوه تعامل مجلس پنجم با رئیس دولت اصلاحات برای رای دادن به کابینه وی بازگو کرد.

به گزارش جماران؛ در نوشته دکتر عارف آمده است:

چگونه می‌شود هماهنگى و همدلى بین مجلس و دولت بدون سهم خواهى فراهم شود؟

پس از پیروزى جریان اصلاحات در انتخابات دوم خرداد ٧٦، نوبت به تشکیل کابینه رئیس دولت اصلاحات بود و همزمان نگرانى از راى اعتماد وزراى پیشنهادى در مجلس پنجم وجود داشت.

از یکسو ایشان باید پاسخگوى مطالبات برخاسته از رأى بیست میلیونى خود می‌بود و از طرف دیگر نمایندگان مردم که خود مستقیما با رأى مردم انتخاب شده بودند باید در انتخاب کابینه دولت همدل و همراه می‌شدند.

پیش از معرفی کابینه، برخى گمانه‌زنى‌ها حکایت از این داشت که به سختى می‌توان از مجلس پنجم راى اعتماد گرفت و نقل قول هایی که در آن روزها مطرح میشد هم حکایت از همین رویه داشت.

اما جریان اصلاحات که همواره به گفتگو در ابعاد ملى قائل بوده است، پیشقدم شد و در جلسات منظمى با نمایندگان شریف مردم، در مجلس شوراى اسلامى گفتگو و رایزنى کرد.

نتیجه این تعامل و همدلى، نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى. بلکه محیطى را فرآهم کرد که وزراى پیشنهادى دولت آقاى خاتمى که بنده هم یکى از آنها بودم با رأى چشمگیرى موفق به کسب رأى اعتماد شدند و تشکیل دولتى مطابق خواسته‌ها و مطالبات مردم محقق شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.