گزارش جی پلاس/

پدیده چقدر پدیده می ماند؟

صدرنشینی پدیده هر چند به طور موقت خبری خوشحال کننده برای فوتبال خراسان است که سالهاست حال و روز خوشی ندارد و اوضاع نامناسبی را تجربه می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در شرایطی که  هفته چهارم لیگ برتر به پایان رسیده تیم فوتبال پدیده مشهد به لطف سومین پیروزی پیاپی که برابر تیم بحران زده سپیدرود رشت به دست آورد توانست با 9 امتیاز به صدر جدول صعود کند.

فوتبال خراسان سال هاست در شرایط نامناسبی به سر می برد. عدم حمایت مناسب استانداری و بی توجهی آستان قدس به اختصاص بودجه باعث شده بود تا تیم های این استان سال ها نقش آسانسور را در لیگ برتر ایفا کنند و بین لیگ برتر و دسته اول رفت و آمد داشته باشند. تیم ریشه دار ابومسلم که زمانی بازیکنان بزرگی را برای فوتبال مرز و بوم پرورش داده به کلی نابود شد و دیگر تیم مشهدی یعنی پیام هم سرنوشتی جز نابودی نداشت.

سیاه جامگان مشهد یکی دیگر از تیم هایی بود که چراغ فوتبال در استان خراسان را روشن نگاه می داشت اما دلواپسان این تیم بیشتر دغدغه نامش را داشتند تا عملکردش را. این شد که مشکی پوشان سیاه جامگلان تیره لباسان یا هر اسم دیگری که بر رویش گذاشتند افاقه ای نکرد و این تیم راهی دسته پایین تر شد.

پدیده اما این فصل امیدوار کننده نشان داده است. فوتبال دوستان خراسانی می توانند امیدوار باشند تیمشان با یحیی گل محمدی که سابقه خوبی از خود در احیا کردن تیم ها نشان داده این فصل برای هدفی مهمتر و والاتر از ماندن در لیگ برتر تلاش کند.

اگر گل محمدی همانی باشد که در ذوب بود، می توان این صدرنشینی را چیزی فراتر از جرقه و اتفاق دانست. چرا که گل محمدی از نظر دانش فنی شرایط خوبی دارد و در تیم های کم حاشیه و خارج از گود حاشیه های رسانه ای می تواند نتایج خوبی بگیرد.

نتایج پدیده این فصل لیگ برتر نشان می دهد که عملکرد آن ها قابل ستایش بوده و این صدرنشینی را نمی توان اتفاقی دانست. آن ها تنها در هفته نخست در خانه برابر تیم مدعی پرسپولیس تن به شکست با اختلاف حداقلی دادند و پس از آن توانستند با پیروزی بر دو تیم جنوبی یعنی استقلال خوزستان و صنعت نفت و این هفته برابر سپیدرود رشت خود را از انتهای جدول جدا کنند و به صدر تکیه بزنند.

البته که برای قضاوت درباره عملکرد این تیم هنوز زود است چرا که تنها چهار هفته از لیگ گذشته و تیم خراسانی نیز به جز پرسپولیس که به آن باخته هنوز با حریفان جدی و سختی مانند استقلال، ذوب آهن، تراکتورسازی، سپاهان و .... برخورد نکرده است. اما چیزی که پیداست پدیده امسال عزمش را جزم کرده تا آبروی فوتبال خراسان را دوباره بخرد. باید منتظر ماند و دید پدیده چقدر به پدیده بودنش ادامه می دهد!

 

دیدگاه تان را بنویسید