هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

کار سخت شاگردان شفر در تبریز/ جدال پرسپولیس و نفت بدون تماشاگران

سرخ‌آبی‌های پایتخت در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با تیم‌هایی بازی دارند که در بحران به سر می‌برند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال فردا (جمعه) به اتمام می‌رسد و قرار است شش بازی باقیمانده در پنج شهر تبریز، تهران، رشت، مشهد و اصفهان برگزار شود.

تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران

تراکتورسازان از ساعت ۱۴:۳۰ جمعه در ورزشگاه یادگار امام (س) تبریز از استقلالی میزبانی می‌کنند که این روزها با شفر اوج گرفته و خود را در بین مدعیان و پنج تیم اول قرار داده است. تبریزی‌ها با ۲۰ امتیاز در رده دهم جدول هستند و بعد از باخت هفته پیش مقابل پرسپولیس، حال و روز خوشی ندارند. یحیی گل‌محمدی به دنبال کسر ۲۰ درصد از قراردادش، از تصمیم مدیران باشگاه، شاکی بوده و گفته می‌شود بازی با استقلال تهران، آخرین حضورش روی نیمکت تیم است چرا که اگر پیروز شود، خود استعفا خواهد داد و در صورت باخت، از سوی باشگاه برکنار می‌شود.

مهدی کیانی در این بازی نمی‌تواند به دلیل محرومیت برای تراکتورسازی به میدان برود. در ترکیب استقلال نیز سرور جپارف و روزبه چشمی محروم هستند و حسینی دروازه‌بان تیم نیز دچار سرماخوردگی است. با این حال کادر پزشکی استقلال سعی دارند حسینی را به بازی برسانند. این دروازه‌بان در بازی با تراکتورسازی در صورتی که بتواند در نیمه اول دروازه‌اش را بسته نگه دارد، رکورد علیرضا بیرانوند را خواهد شکست. آبی‌پوشان همچنین می‌توانند با برتری در بازی فردا، با یک پله صعود، به رده چهارم جدول برسند.

گروه داوری بازی: حسین زرگر – علیرضا ایلدروم – بابک داروی – محمد ملکی – ناظر: مسعود مرادی

سایپا تهران - استقلال خوزستان

دومین بازی فردا از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه پاس قوامین تهران بین سایپا و استقلال خوزستان آغاز می‌شود. شاگردان علی دایی با کسب تنها یک امتیاز از دو بازی اخیر خود از بالای جدول فاصله گرفته و با ۲۴ امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفتند و به دنبال این هستند که با برتری مقابل تیم پایین جدولی استقلال خوزستان، جایگاه خود را پس بگیرند. روزبه شاه‌علی‌دوست به دلیل محرومیت نمی‌تواند برای سایپا بازی کند. وحید نامداری نیز تنها محروم استقلال خوزستان در این بازی است.

گروه داوری بازی: محمدرضا اکبریان – رحیم شاهین – علی دودانگه – علی میرغفاری – ناظر: رسول فروغی

سپیدرود رشت - گسترش فولاد تبریز

سپیدرود بعد از باخت ۲ بر صفر مقابل تیم قعرنشین سیاه‌جامگان با سرمربی خود قطع همکاری کرد. مسئولان این باشگاه در ادامه با علی کریمی وارد مذاکره شدند و جادوگر بعد از توافق با این باشگاه، دوشنبه قراردادش را با سپیدرود امضا کرد. این تیم در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و از همین رو علی کریمی هدف گذاری خود در سپیدرود را حفظ آن در لیگ برتر عنوان کرده است.

گسترش فولاد بعد از حضور فیروز کریمی روی نیمکت تیم، توانسته از وضعیت بحرانی نجات پیدا کرده و خود را تا میانه جدول بالا بکشد. این تیم بعد از سه بردی که کسب کرده بود، هفته پیش به ذوب آهن باخت و در حال حاضر با ۲۳ امتیاز در رده نهم جدول مسابقات جای گرفته است.

بازی سپیدرود رشت و گسترش فولاد تبریز از ساعت ۱۵ جمعه در ورزشگاه سردار جنگل رشت آغاز می‌شود.

گروه داوری بازی: محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محسن سلطانی – حسین زمانی – ناظر: زاهد بحرینی

پدیده خراسان - صنعت نفت آبادان

ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد ساعت ۱۴:۳۰ میزبان دیدار دو تیم پدیده و صنعت نفت آبادان است. پدیده تیم یازدهم و صنعت نفت تیم ششم جدول رده بندی است. پدیده هفته پیش شکست سنگین مقابل سپاهان و صنعت نفت نیز پیروزی پر گل مقابل سایپا را تجربه کرده است.  نفتی‌ها در فصل نقل و انتقالات، سوشا مکانی را جذب کرده و امیدوارند در نیم فصل دوم عملکرد بهترین درون دروازه داشته باشند. بازی با پدیده، احتمالا اولین حضور مکانی در ترکیب صنعت نفت خواهد بود. اما در سوی دیگر پدیده دروازه‌بان اصلی خود را در اختیار ندارد و شهاب گردان به دلیل مصدومیت نمی‌تواند درون دروازه تیمش بایستد. همچنین محمدزبیر نیک‌نفس بازیکن صنعت نفت نیز محروم است.

گروه داوری بازی: وحید کاظمی – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

پرسپولیس تهران- نفت تهران

پرسپولیس تهران برای دومین هفته پیاپی در ورزشگاه آزادی میزبان است و باید از ساعت ۱۶:۳۰ جمعه در این ورزشگاه به مصاف نفت تهران برود اما تفاوت آن با بازی پیشین در بی‌تماشاگر بودن این بازی است. کمیته انضباطی بعد از اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته هفدهم، پرسپولیس را به یک بازی بدون حضور تماشاگرانش محروم کرده است. البته باشگاه پرسپولیس به این حکم اعتراض کرده ولی گفته می‌شود که قرار نیست رای برگردد و بازی این تیم با نفت بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

بازی پرسپولیس و نفت را می‌توان جدال باثبات‌ترین و بی‌ثبات‌ترین تیم لیگ دانست. تیم برانکو در لیگ هفدهم سیر صعودی در پیش گرفته و اکنون نیز با اختلاف ۹ امتیاز نسبت به تیم دوم، در صدر جدول رده بندی قرار گرفته است اما نفت تهران برای ششمین بار مربی عوض کرده و هومن افاضلی، هدایت این تیم آشفته را بر عهده گرفته است.

وحید امیری که به تازگی از بند مصدومیت رها شده در بازی قبل مقابل تراکتورسازی از نیمه دوم وارد زمین شد اما مقابل نفت، تیم سابقش می‌تواند از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. همچنین علیرضا عزت‌کرامت بازیکن نفت به دلیل محرومیت مقابل پرسپولیس غایب است.

گروه داوری بازی: رضا مهدوی – سعید قاسمی – جلیل شعرانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: خداداد افشاریان

‌ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران

مصاف دو تیم ذوب آهن و پیکان تهران از ساعت ۱۵ جمعه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز می‌شود.

امیرقلعه نویی رکورددار تساوی در لیگ هفدهم، در سه هفته اخیر نباخته و توانسته ذوب آهن را تا رده هشتم جدول بالا بکشد. ذوب آهن حتی این فرصت را دارد که با شکست پیکان، به رتبه پنجم نیز برسد. پیکان نیز بعد از هفت برد پیاپی در شش هفته اخیر طعم برد را نچشیده و چهار تساوی کسب کرده است. شاگردان مجید جلالی با ۲۷ امتیاز، رتبه چهارم جدول را در اختیار دارند. اکبر ایمانی هافبک جدید ذوب آهن بعد از ثبت قرارداد خود، مشکلی برای بازی کردن ندارد و می‌تواند مقابل پیکان به میدان برود.

گروه داوری بازی: مهدی مرجان زاده – سعید علی نژادیان – یعقوب سخندان – احمد موسوی – ناظرم: محمدعلی فروغی

 

دیدگاه تان را بنویسید