آقای گل‌های ۱۶ دوره لیگ برتر به روایت تصویر

از میان ۱۶ دوره لیگ برتر چند بازیکن صاحب رکورد جالب توجهی در رسیدن به عنوان آقای گلی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر مهاجمی دوست دارد پس از پایان فصل به عنوان آقای گلی برسد. در طول هر فصل مهاجمان از تیم‌های مختلف تلاش می‌کنند که بهترین گلزن فصل را به نام خود ثبت کنند. در تاریخ ادوار گذشته لیگ برتر، بازیکنانی چون رضا عنایتی و مهدی طارمی دو بار پیاپی به این عنوان رسیدند. رکوردار آقای گلی دست عنایتی است که سه بار آقای گل شده و به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

در زیر گذری کوتاه به آقای گل‌های ادوار گذشته لیگ برتر داریم

لیگ اول 81-80

رضا عنایتی که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده، با 24 سال سن خودش را به عنوان یک بازیکن مطرح کرد. او با لباس ابومسلم موفق به زدن 17 گل شد و مورد توجه بسیاری از تیم‌ها از جمله استقلال قرار گرفت. عنایتی اما یک سال دیگر هم در ابومسلم بازی کرد تا لیگ سوم راهی استقلال شود.

لیگ دوم 82-81

ادموند بزیک پس از جدایی از پرسپولیس راهی سپاهان شده بود. این بازیکن در دوره‌ای که پرسپولیس و استقلال چندان تیم قدرتمندی راهی مسابقات نکرده بودند، 13 بار دروازه حریفان را باز کرد و با تعداد گل کمتر هم موفق به آقای گلی شد.

لیگ سوم 83-82

علی دایی فصل عجیبی را در پرسپولیس سپری کرد. او که سال‌‌ها لژیونر ایران در آلمان بود و سپس امارات بود، به پرسپولیس بازگشت. او در این سال با خیلی از مسئولان و پیشکسوتان از جمله علی پروین به مشکل خورد. دایی در سالی که پرسپولیس با ستاره‌های نامی خود نتیجه نگرفت، با 16 گل آقای گل شد.

لیگ چهارم 84-83

فصل‌های رویایی عنایتی از این فصل شروع شد. عنایتی در سال اول حضورش در استقلال نتوانست گل‌های زیادی بزند، اما فصل دوم موفق شد با 20 گله زده خودش را مطرح کند.

لیگ پنجم 85-84

رویایی‌ترین فصل عنایتی در فصل پنجم بود. او هم توانست با استقلال به قهرمانی لیگ دست یابد و هم اینکه رکورد گل‌های زده در لیگ برتر که بخ خودش اختصاص داشت را، بشکند. عنایتی با 21 گل زده برای دومین بار پیاپی و سومین بار در لیگ آقالی گل شود.

لیگ ششم 86-85

در این سال رجب‌زاده درخشش فوق‌العاده‌ای در ذوب‌آهن داشت، اما عرفان اولروم هم در ابومسلم هم طراز با او حرکت کرد تا در کنار هم با 17 گل به طور مشترک آقای گلی شوند.

لیگ هفتم 87-86

یک فصل رویایی برای محسن خلیلی. او همراه پرسپولیس قهرمان شد و با 18 گل زده آقای گلی را هم به نام یک پرسپولیسی ثبت کرد. البته هادی اصغری هم برای راه‌آهن 18 گل به ثمر رساند تا در کنار خلیلی به این عنوان برسد.

لیگ هشتم 88-87

آرش برهانی که پس از پیوستن به استقلال در زمان مرحوم ناصر حجازی لقب گل‌نزن را به خود اختصاص داده بود، زیر نظر امیر قلعه‌نویی هم به قهرمانی لیگ رسید و هم با 21 گل زده آقای گل شد. برهانی همچنین به رکورد بیشترین گل زده در یک فصل که در اختیار رضا عنایتی بود، رسید.

لیگ نهم 89-88

سپاهان که با امیر قلعه‌نویی در حال آغاز قهرمانی‌های پی در پی بود، بازیکن عراقی به نام عماد رضا را داشت که ستاره این تیم بود. عماد رضا در یک فصل برای سپاهان 19 بار گل زد تا پس از ادموند بزیک دومین سپاهانی باشد که در لیگ برتر آقای گل می‌شود.

لیگ دهم 90-89

رضا نوروزی رکورد همه آقای گل‌های لیگ برتر را شکست. این بازیکن در یک فصل 24 گل زد تا رکورد عنایتی و برهانی شکسته شود.

لیگ یازدهم 91-90

کریم انصاری‌فرد که به تازگی برای خودش نامی دست و پا کرده بود، با سن خیلی کم و با 21 گل آقای گل شد تا مورد توجه تیم‌هایی چون پرسپولیس و استقلال قرار بگیرد.

لیگ دوازدهم 92-91

یکی از بهترین فصل‌های ملوان در لیگ دوازدهم رقم خورد. ملوان هم نتایج خوبی گرفت و هم اینکه مهاجم این تیم یعنی سیدجلال رافخایی با 19 گل زده آقای گل شد. هر چند که تعداد زیادی از گل‌های رافخایی از طریق ضربان پنالتی بدست آمد.

لیگ سیزدهم 93-92

انصاری‌فرد که نتوانسته بود در پرسپولیس درخششی داشته باشد، راهی تراکتورسازی شد. او برخلاف دو فصل قبل نتوانست گل‌های زیادی بزند، اما با 14 گل زده به آقای گلی رسید و هم اینکه توانست لژیونر شود.

لیگ چهاردهم 94-93

ادینیو بدون شک هیچ وقت لیگ چهاردهم را فراموش نخواهد کرد. مهاجم برزیلی تراکتورسازی در حالی با 20 گل به عنوان آقای گلی رسید که سومین خارجی لیگ برتر محسوب می‌شد که به این عنوان رسیده است.

لیگ پانزدهم 95-94

پس از اینکه یک پرسپولیسی در لیگ هفتم به آقای گلی رسید، بازیکن بوشهری پرسپولیس هم توانست با زدن 16 گل آقای گل شود.

لیگ شانزدهم 96-95

طارمی برای دومین سال پیاپی آقای گلی را در حالی با 18 گل به نام خود ثبت کرد که به دلیل از دست دادن موقعیت‌های زیاد مورد انتقاد هواداران و اهالی فوتبال قرار گرفت.

انت

 

دیدگاه تان را بنویسید