گزارش جی پلاس از فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا/ ایران یک - ازبکستان یک

امیدواری به امیدها در راه المپیک/ تساوی ایران برابر مدافع عنوان قهرمانی +عکس و فیلم به همراه آمار

تیم ملی امید ایران در اولین بازی رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک برابر ازبکستان به تساوی یک یک رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال زیر 23 سال ایران به امید شکستن طلسم 44 ساله عدم صعود به المپیک از ساعت 13:45 دقیقه پنج شنبه 19 دی در سونگلا تایلند به مصاف ازبکستان رفت و برابر این تیم به تساوی یک - یک رسید.

ازبکستان مدافع عنوان قهرمانی رقابت هاست که در سال ها اخیر نتایج قابل توجهی را کسب کرده است. دیدار ایران و ازبکستان در چارچوب  بازی تدارکاتی با برتری ازبک ها به پایان رسید.

ترکیب ایران: حبیب فر عباسی‌، مجتبی نجاریان، مهدی مهدی‌خانی، الهیار صیادمنش، رضا شکاری، رضا دهقانی، محمد محبی، علی شجاعی، متین کریم زاده، امید نورافکن، عارف آغاسی.

ترکیب ازبکستان: نماتوف، کوبیلف، علیجونف، عبدالله یف، گانیف، تکتاسینف، یاخشیبوئف، بوبیر، ایلخومجون، علیکولوف، کودیرکولف.

جوبینکو رولوویچ سرمربی گری ازبکستان و حمید استیلی سرمربی گری ایران را برعهده دارند.

با توجه به اتفاقات تلخ و تاثر برانگیز روزهاى گذشته و اعلام عزاى عمومى در کشور ، بازیکنان تیم امید امروز با بازوبند سیاه برابر ازبکستان به میدان رفتند.

خمیس محمد از قطر داور اول این مسابقه بود.

نیمه اول

اولین خطر جدی بازی روی خروج اشتباه نماتوف دروازه بان ازبکستان به وجود آمد اما بازیکنان ایران نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند. خطای بد علیجانف باعث شد داور در دقیقه 11 اولین کارت زرد بازی را به این بازیکن بدهد. در دقایق اولیه بازی شاگردان حمید استیلی توپ و میدان را در اختیار داشتند هرچند که نتوانستند موقعیت خاص گلزنی ایجاد کنند. در حالی که ازبکستان در ضدحمله قرار داشت؛ عارف آغاسی با خطا روی بازیکن صاحب توپ یک کارت زرد گرفت. روی حرکت صیادمنش و پاس در عرض او، در حالی که شجاعی با دروازه خالی رو به رو بود اما نتوانست به خوبی ضربه بزند و به مانند یک مدافع توپ را دور کرد. بعد از دقیقه 15 ازبکستان بهتر از قبل کار کرد و در چندین صحنه روی دروازه ایران خطرناک ظاهر شدند. در دقیقه 38 داور برخورد نجاریان و سالیکوف را پنالتی گرفت و با تایید وار بازیکن ازبکستان پشت توپ قرار گرفت. کوبلیف کاپیتان ازبک ها در دقیقه 40 توپ را برخلاف جهت حرکت فرعباسی وارد دروازه کرد تا این تیم یک بر صفر پیش بیفتد. در نهایت نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع ازبکستان به پایان رسید.

آمار کامل نیمه اول

1

4343

1

2

3

نیمه دوم

مهدی قائدی در نیمه دوم به جای علی شجاعی به میدان آمد؛ بازیکنی که در همان ثانیه های ابتدایی بازی در محوطه جریمه ازبکستان چند بازیکن را از پیش رو برداشت اما در نهایت خطای این بازیکن روی دروازه بان اعلام شد. بازیکنان ایران که تلاش زیادی داشتند تا گل تساوی را به ثمر برسانند در بسیاری از صحنه ها با عجله کار می کردند و همین عامل مهمی برای ناکام ماندن هجوم های تیم بود. دهقانی بازیکن ایران در دقیقه 58 در شلوغی محوطه جریمه ازبکستان سه بار به توپ ضربه زد و در نهایت توانست روی سماجت خود دروازه ازبکستان را باز کند و بازی به تساوی یک - یک برسد. در دقیقه 64 بازهم صیادمنش پاس در عرض داد اما این بار محبی توپ را با بی دقتی به بالای دروازه زد تا دروازه بان ازبکستان به مدافعان تیمش اعتراض کند. در دقیقه 82 بازیکن ازبکستان که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود موقعیت خوبی برای گلزنی داشت که توپش از بالای دروازه فرعباسی به بیرون رفت. در دقایق پایانی بازی هم دهقانی زننده تک گل ایران مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. در نهایت این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. شاگردان حمید استیلی با وجود اینکه در گلزنی خوب کار نکردند اما با توجه به شرایط آماده سازی تیم نمایش قابل قبولی برای تیم محسوب می شود.

1

ewewe

ewewewe

w

 

تیم ملی فوتبال امید ایران در دومین بازی خود در این رقابت ها یکشنبه 22 دی به مصاف کره جنوبی دیگر تیم قدر این دوره از رقابت ها می رود. تیم های اول تا سوم مسابقه های قهرمانی زیر 23 سال آسیا جواز حضور در المپیک 2020توکیو را کسب می کنند.

 

 

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

تیم ملی فوتبال امید ایران

ایران - ازبکستان؛ آغاز راه سخت امیدها برای المپیکی شدن

امیدهای ایران درانتظار شکستن یک طلسم/ از شکست برزیل در المپیک تا 44 سال ناکامی در صعود + تاریخچه تیم ملی

برنامه و نتایج کامل رقابت های فوتبال انتخابی المپیک 2020 توکیو + جدول

دیدگاه تان را بنویسید