گزارش جی پلاس/ کمتر از ۳ روز مانده به شروع؛

اعلام آمادگی "فیروزجا" برای مسابقات سریع قهرمانی جهان/ سوپر استاد بزرگ شطرنج، تنها مرد ایرانی رقابت ها

مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات سریع و برق آسای قهرمانی جهان در روسیه دست به مهره می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در شرایطی که ابتدا قرار بود دو تیم کامل از مردان و زنان ایران در مسابقات شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی جهان در روسیه حضور داشته باشند، شورای برون مرزی با اعزام تیم مردان مخالفت کرد و تنها تیم بانوان در رقابت ها حضور خواهد داشت.

به این ترتیب با منتفی شدن حضور پسران، سایت نتایج مسابقات به روز رسانی شد و نام تمام بازیکنان ملی پوش در بخش آزاد از هر دو رقابت رپید (سریع) و بلیتس (برق آسا) حذف شد و تنها نام بانوان باقی ماند.

اما در فاصله سه روز مانده به آغاز رقابت ها، علیرضا فیروزجا، نفر اول شطرنج ایران و تنها سوپراستاد بزرگ تاریخ شطرنج کشورمان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرد. به این ترتیب شطرنج بازان ایرانی در بخش آزاد رقابت ها تنها یک نماینده خواهند داشت.

این تصمیم فیروزجا در حالی گرفته شده که او اخیرا در فرانسه به سر می برد و ظاهرا مشغول انجام گرفتن اقامت از این کشور است و شائبه عدم نیاز او به اجازه شورای برون مرزی، مطرح شده و هنوز مشخص نیست حضور فیروزجا در مسابقات با هماهنگی مسئولان ورزش ایران بوده یا خیر. نام او در هر دو بخش سریع و برق آسا وارد جدول شد، هرچند هنوز قرعه دور نخست رقابت ها اعلام نشده است.

علیرضا فیروزجا با ریتنگ رپید 2614 بخت 69 قهرمانی این رقابت هاست. در بخش برق آسا نیز با ریتینگ 2649 نفر پنجاهم اسارت لیست است و در مصاف با بزرگان شطرنج جهان کار بسیار سختی پیش رو دارد.

دیدگاه تان را بنویسید