صحبت های جنجالی فرهاد مجیدی بعد از کناره گیری از تیم امید +فیلم

فرهاد مجیدی درباره کناره گیری از تیم ملی فوتبال امید گفت: آقای استیلی می گوید ما فقط روی کار مجیدی نظارت می کردیم. آیا اینکه من کنار خط باشم اما شما یک نفر را بلندکنید و گرم کند نامش نظارت است؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فرهاد مجیدی سرمربی مستعفی تیم ملی فوتبال امید که چند روز پیش از سمتش کناره گیری کرد، برای اولین بار بعد از این موضوع درباره علت استعفا و حواشی تیم ملی امید صحبت کرد.

فرهاد مجیدی درباره چگونگی حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال امید گفت: آقای فتحی به من اعلام کرد قرار است برای استقلال مربی خارجی بیاورند و این مربی می خواهد با دستیاران خودش کار کند و مربی ایرانی نمی خواهد. من هم گفتم حق مسلم اوست که دستیارانش را انتخاب کند. مشغول مذاکره با یک تیم لیگ برتری بودم که آقایان علوی و استیلی از فدراسیون فوتبال با من تماس گرفتند و در مورد تیم ملی امید صحبت کردند. تنها درخواستی که از آقای استیلی داشتم این بود که یک بدنساز و یک تمرین دهنده اسپانیایی که در اسپانیول کار کرده بودند را به تیم بیاورم و او هم قبول کرد. فدراسیون اعلام کرد که قرارداد این افراد باید 6 ماهه و 7 هزار یورو باشد. بعد از آن که آقای ساکت قبول نکرد با آن ها قرارداد یک ساله ببندیم، من با یک مربی صربستانی که در پایه های رئال مادرید هم کار کرده بود صحبت کردم و حتی به اسپانیا رفتم و با او جلسه هم گذاشتم. او قبول کرد 5 ماه با حقوق 7 هزار یورو کار کند. آقای ساکت گفت فدراسیون این هزینه را ندارد. من به او گفتم حقوق او را از قرارداد من کم کند. بعد از مدتی بلاتکلیفی از فدراسیون خواستم مربی که درخواست داده بودم را کنار من بگذارند.

او درباره انتخاب دستیارش در تیم ملی فوتبال امید گفت: آقای محصص با من جلسه ای برگزار کرد و گفت باید آقای فریدون معینی را به عنوان دستیار انتخاب کنی. من چندین بار صحبت کردم و گفتم اجازه بدهید فکر کنم و بعد هم اعلام کردم که اجازه بدهید دستیارم را خودم انتخاب کنم. یک روز به من گفتند به کمپ تیم ملی بیا. وقتی رفتم آقای معینی هم آن جا بود و آقای محصص گفت اگر می خواهی به المپیک بروی می توانی از تجربه او استفاده کنی و من گفتم اجازه بدهید فکر کنم.

مجیدی در ادامه درباره این ماجرا اظهار کرد: در اردوی دوم آقای اکبر محمدی هم با آقای محصص به اتاق من آمدند و آقای محمدی به من گفت تو برای اینکه به المپیک بروی یک راه بیشتر نداری و آن هم دستیاری است که من به تو معرفی می کنم؛ آقای محصص. آقای ساکت هم آقای امامی فر را معرفی کرد!

او با انتقاد از دخالت هایی که در کارش صورت گرفته، گفت: یک تیم در دنیا بیاورید که سرپرستش مدیر فنی تیم هم هست! این پست را چه کسی در فدراسیون تعریف کرده است. در یک جلسه استیلی ناراحت بود و گفتم چرا ناراحتی؟ گفت چرا برای بازی با تیم ملی بزرگسالان ترکیب را با من هماهنگ نکردی؟ من هم گفتم لزومی ندارد این کار را کنم؛ من سرمربی هستم و تصمیم می گیرم. او هم گفت تو با ماجدی صحبت می کنی اما با من نه. من هم گفتم او دستیار من است و باید با او مشورت کند. کسی با سرپرست یا مدیرفنی ترکیب را چک نمی کند. اصلا ما قبول می کنیم که سرپرست و مدیرفنی یک نفر باشد اما کجای دنیا مدیرفنی لباس ورزشی می پوشد و داخل زمین می آید؟ این را هم قبول می کنیم اما کجای دنیا مدیرفنی جلسه آنالیز می گذارد.

مجیدی با بیان اینکه قبل از بازی برابر ازبکستان حمید استیلی بدون اجازه او جلسه آنالیز برای بازیکنان برگزار کرده است، تصریح کرد: قبل از دیدار با ازبکستان اعلام شد استیلی جلسه آنالیز اصول دفاعی گذاشته است. آقای استیلی مگر شما می دانید اصول دفاعی من چیست که برای بازیکنانم جلسه می گذارید؟ اصلا مگر با من صحبت کردید و از تاکتیکم خبر دارید؟

او در ادامه افزود: می گویند مجیدی تجربه ندارد و باید یاد بگیرد. من از کمیته فنی چه چیزی یاد بگیرم؟ کمیته فنی که بهترین رزومه ورزشی اش دعوت به تیم جوانان تهران است چه چیزی می تواند به من یاد بدهد؟ من لندن رفتم و در اسپانیا هم با هزینه شخصی کار کردم که دانش فنی یاد بگیرم. این کارها را کردم که شب بازی آقای استیلی به من بگوید بیا موبایل ها را جمع کنیم؟ اتفاقی که در اردوهای قبلی با حضور آقای کرانچار رخ داده بود و دو بازیکن خوبمان به خاطر اینکه این کار را نکردند از تیم کنار گذاشته شدند.

فرهاد مجیدی گفت: من نکاتی را در تیم ملی امید دیدم که در 20 سالی که فوتبال بازی کردم ندیدم. من تنها بودم و آن ها چند نفر. بعد از بازی با ازبکستان یک نفر از من حمایت نکرد. دو هفته لیگ برگزار شد و من بازی ها را دیدم و دو بازیکن دعوت کردم اما به من گفتند نمی توانی آن ها را به ازبکستان ببری. پرسیدم چرا و آن ها هم جواب دادند که برای بقیه بازیکنان ویزا گرفته ایم. پرسیدم برای کدام بازیکنان؟ گفتند بازیکنانی که آقای استیلی لیست داده است. اصلا این مسائل خنده دار است. جلوی ازبکستان قهرمان دوره قبل بازی کردیم؛ تیمی که جلوی آن ها به میدان رفت اصلا تا به حال در لیگ هم بازی نکرده بود و فقط 2-3 نفر سابقه حضور در ترکیب 11 نفره را داشت.

فرهاد مجیدی با بیان اینکه در زمان حضورش در تیم ملی خواسته آقاسی را به تیم ملی دعوت کند اما به او اجازه این کار را ندادند گفت: به من اعلام کردند که نمی توانی آقاسی را به تیم ملی دعوت کنی؛ این حرف را آقای ساکت به من گفت. به او زنگ زدم و گفتم او عذرخواهی می کند اما اجازه بدهید به تیم بیاد اما  آقای ساکت گفت به هیچ وجه اما الان این بازیکن به تیم ملی دعوت شد! چطور شده است که وقتی من از تیم رفتم او به تیم ملی دعوت شد؟ با من، یک مربی جوان این کار را کردند با بقیه این کار را نکنید. اگر تمام رسانه های دنیا علیه من بنویسند اما من کارم را می کنم. مسئولان برای من و تیم ملی حرمت قائل نشدند، من به حرمت بازیکنان امید بیرون آمدم. می توانستم باشم و الان به من بگویند بهترین مربی هستی اما باید اصولم را زیر پا می گذاشتم.

او درباره علت قبول کردن این شرایط و کار با کمیته فنی در ابتدای کار گفت: من با آقای تاج تمام مسائل را عنوان کردم اما او متاسفانه در این مسئله خیلی ضعیف کار کرد. به عنوان نفر اول فوتبال با اینکه می توانست این مسائل هست اما کاری کند. من دوست دارم این مسئولانی که می گویند دلشان برای فوتبال می سوزد شرایط تیم ملی امید را ببیند. آن ها روی موکت بازی می کنند. وقتی داور سوت می زند موکت را صاف می کنند و بازی را ادامه می دهند.

او با انتقاد از کمیته فنی و سطح دانش فوتبالی آن ها گفت: کمیته فنی به من گفت برنامه بده. چه برنامه ای به آن ها می دادم؟ برنامه ای که من می خواستم اجرا کنم را آن ها اصلا نمی دانستند؛ اصلا سوادش را نداشتند. بهترین رزومه شان حضور در جوانان تهران آن هم به صورت ذخیره بود!

مجیدی ادامه داد: من فوتبالم را پیش همین بزرگتر ها شروع کردم و سعی کردم به آن ها احترام بگذارم اما فوتبال اصولی دارد. اگر کسی را سرمربی می کنید باید به او احترام بگذارید. آقای استیلی می گوید ما فقط روی کار مجیدی نظارت می کردیم. آیا اینکه من کنار خط باشم اما شما یک نفر را بلندکنید و گرم کند نامش نظارت است؟

نظر عجیب علی دایی درباره فرهاد مجیدی اگر در تیم امید می ماند!

 

دیدگاه تان را بنویسید