گفت وگوی جی پلاس با هاشمی؛

کارشناس بسکتبال: شانس المپیکی شدن ایران بیشتر از چین است/ می توانیم به عنوان تیم دوم صعود کنیم

کارشناس و مربی بسکتبال ایران گفت: درست است که چینی ها شرایط بهتری به نسبت ما در گروهشان دارند اما من فکر می کنم ما این شانس را داریم که بعد از اسپانیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شویم و به عنوان بهتری نسبت به چین برسیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی بسکتبال ایران از روز شنبه 9 شهریور رقابت خود را جام جهانی 2019 چین آغاز می کند و تلاش می کند به عنوان بهترین تیم آسیایی سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند.

مصطفی هاشمی کارشناس و مربی بسکتبال باسابقه ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره شرایط تیم ملی قبل از آغاز جام جهانی 2019 در کشور چین اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در تیم ملی حاکم است و به نظرم تیم خوبی داریم. حضور بازیکنانی چون حدادی، نیکخواه و یخچالی قدرت تیمی ما را بالا برده است و حتی از نظر تجربه هم شرایط ملی پوشان ایران خیلی خوب است.

هاشمی با بیان اینکه تیم ملی قبل از آغاز بازی ها تدارکات خوبی را پشت سرگذاشته است، گفت: تیم ملی در اردوها و مسابقه های تدارکاتی خوبی شرکت کرده و درواقع تیم از این لحاظ در شرایط بسیاری خوبی بوده است. من به یاد نمی آورم که در دوره های قبل این شرایط رخ داده باشد و همین موضوع می تواند ثمره خوبی برای تیم داشته باشد و ما را در جام جهانی به موفقیت برساند.

مربی و کارشناس بسکتبال درباره گروه ایران و حضور تیم های اسپانیا، تونس و پورتوریکو در این گروه اظهار کرد: گروه نسبتا خوبی داریم هرچند به نظرم چین میزبان شرایط بهتری از نظر گروه بندی دارد. درست است که چینی ها شرایط بهتری به نسبت ما در گروهشان دارند اما من فکر می کنم ما این شانس را داریم که بعد از اسپانیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شویم و به عنوان بهتری نسبت به چین برسیم.

او درباره شانس صعود ایران به دور دوم رقابت ها نیز گفت: شاید برخی معتقد باشند که پورتوریکو از تونس قوی تر است اما باید بدانیم که هردو تیم برای کسب نتیجه به رقابت ها آمدند. اگر بتوانیم در برابر پورتوریکو از پتانسیل تیم مان به خوبی استفاده کنیم حتما برنده می شویم و این برد می تواند شانس صعود ما را به عنوان تیم دوم بالا ببرد.

مصطفی هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا شانس تیم چین برای کسب سهمیه بیشتر است یا ایران گفت: از نظر من  ایران شانس بیشتری دارد اما نباید چین را هم دست کم گرفت. شرایط بازیکنان ما از لحاظ تجربه و آمادگی بهتر است و اگر هوشیار باشیم می توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. کسب سهمیه المپیک در جام جهانی به نظرم در دسترس تر از رقابت های انتخابی بین قاره ای است. ملی پوشان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند و با توجه به قدرت خودشان در بازی ها ظاهر شوند و سهمیه ایران را قطعی کنند.

 

کارشناس بسکتبال: ما به اندازه رقبا کار نکردیم/ جای ارسلان در تیم ملی خالی است

دیدگاه تان را بنویسید