گفت وگوی جی پلاس با وطن پرست؛

کارشناس والیبال: ذخیره ها نمی توانستند برابر روسیه موثر باشند/ بازیکنان تمام توان خود را گذاشتند اما خسته بودند

کارشناس والیبال گفت:عملکرد والیبال ما خوب شده است اما ما با آن ها فاصله زیادی داریم و برخی موارد از سطح توان ما بالاتر است. باید با منطق قدرت روسیه میزبان و ایران را بسنجیم و به نظرم در هرصورت کفه ترازو به سمت روسیه سنگین است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال ایران با شکست برابر روسیه از رسیدن به سهمیه المپیک 2020 توکیو در مرحله نخست انتخابی این رقابت ها بازماند.

 

ابراهیم وطن پرست کارشناس والیبال در گفت وگو با جی پلاس، با بیان اینکه پیش از آغاز مسابقه ها نیز پیش بینی می شد ایران کار سختی برابر روسیه قدرتمند دارد، اظهار کرد: از همان ابتدا پیش بینی می شد که ما نبرد سختی با روسیه داریم. آن ها تیم کاملی بودند و با لیگ ملت ها تفاوت داشتند و مسئله مهم دیگر هم این بود که روس ها در خانه بازی می کردند و معلوم بود کار برابر این تیم دشوار است.

وطن پرست درباره دیدار دو تیم در آخرین بازی گروه E رقابت ها تصریح کرد: ایران بازی را خوب شروع کرد و تا امتیازهای 12 -13 نیز با حریف شانه به شانه حرکت کرد اما روسیه با سرویس های خوب دریافت های ایران را با مشکل رو به رو کرد و توپ به پاسور ایران نرسید. همین موضوع مانع تنوع حملات ایران شد و روسیه هم توانست در دفاع خوب کار کند. بازیکنان ایران مخصوصا امیر غفور عملکرد خوبی داشتند و به نظرم آن ها تمام زور و قدرت خود را به کار بردند اما تاکتیک عالی روسیه برای زدن سرویس های خوب باعث پیروزی آن ها شد.

او درباره انتقاداتی که نسبت به عملکرد کولاکوویچ در خصوص عدم مدیریت صحیح و  درخواست وقت استراحت در زمان نیاز تیم صورت گرفته است، اظهار کرد: بعد از بازگشت تیم ملی و سرمربی این موارد باید با حضور کارشناسان مورد بررسی و آسیب شناسی قرار بگیرد. به هر حال وقت استراحت و در خواست بازبینی تصویر ابزاری است که مربی در اختیار دارد و باید در زمان نیاز از آن ها استفاده کند. همان طور که گفتم باید مورد بررسی قرار بگیرد اما نباید پیش داوری در این باره صورت بگیرد. با این حال معتقدم شاید در برخی موارد سرمربی تیم ملی می توانست عملکرد بهتر و موثرتری داشته باشد.

کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که آیا در بازی با روسیه، بازیکنان ذخیره و جوانان می توانستند به بهتر شدن روند بازی ایران کمک کنند یا خیر، به جی پلاس گفت: برای بازی با روسیه من این اعتقاد را ندارم چرا که بازیکنان ایران تمام توان خود را در بازی گذاشتند و از تمام ظرفیت تیم استفاده شد. فیاضی، معنوی نژاد و قائمی بازی کردند و بازیکنان اصلی نظیر عبادی پور، غفور، معروف و ... هم بازی خوبی انجام دادند و نیاز به تعویض نبود. به نظرم این طور نبود که اگر سرمربی بازیکنی را تعویض می کرد ما برنده می شدیم چرا که روسیه واقعا خوب بود. آن ها سرویس های خوبی زدند و با حرفه ای گری در اواخر ست امتیازات عقب افتاده را جبران کردند. بازیکنانی که بیرون از زمین بودند نمی توانستند تاثیرگذار باشند. معنوی نژاد برای دریافت به زمین آمد اما نتوانست گره کور بازی را برای ایران باز کند. روسیه باتجربه بالایی که داشت بازی را مدیریت کرد و برنده بازی شد.

 

وطن پرست درباره علت از دست رفتن اختلاف امتیازات تیم ایران با حریف در اواخر ست ها که در بازی های اخیر تیم ملی برابر روسیه، برزیل و لهستان به وضوح دیده شده است، تصریح کرد: همه این ها از تیم های با تجربه و بزرگ والیبال دنیا هستند و اتفاقا هر سه آن ها نیز سهمیه المپیک را کسب کردند و خیلی حرفه ای هستند. عملکرد والیبال ما خوب شده است اما ما با آن ها فاصله زیادی داریم و برخی موارد از سطح توان ما بالاتر است. باید با منطق قدرت روسیه میزبان و ایران را بسنجیم و به نظرم در هرصورت کفه ترازو به سمت روسیه سنگین است.

 

او در ادامه صحبت های خود در این باره گفت: ما انتظار بازی سختی برابر روسیه داشتیم و بازیکنان هرچه توان داشتند در زمین گذاشتند. زمانی که ما در امتیازهای حساس بازنده می شویم مشابه این است که در کنکور هزاران نفر معدل 19 حاضر هستند و میلی متر ها تعیین کننده بهترین هاست. در والیبال هم تیم های حرفه ای می توانند در شرایط حساس برنده باشند. در لیگ ملت ها و در برابر برزیل ما بازی برده را به خاطر تجربه بالای حریف باختیم.

 

وطن پرست درباره خستگی و مصدومیت بازیکنان و تاثیر آن در عملکرد فنی شان هم به جی پلاس: بعضی تیم ها در لیگ ملت ها استراتژی خوبی داشتند و از جوانان و یا ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه استفاده کردند. همین روسیه که در لیگ ملت ها قهرمان شد بسیاری از بازیکنانش را نداشت و تیمش خسته نبود. لیگ ملت ها به خاطر شرایطی که دارد خسته کننده است. استراتژی ما این بود که به هرقیمتی نتیجه بگیریم و همین توان تیم را گرفت چرا که بازیکنان تمام انرژی خود را صرف بازی ها کردند و در نهایت هم اهداف تیم محقق نشد. بازیکنان نیز زمان کافی برای ریکاوری نداشت و با خستگی به انتخابی المپیک آمدند.

 

او در ادامه گفت: بسیاری از تیم ها مثل لهستان حرفه ای تر از ما عمل کردند و همان طور که مربیان و بازیکنان آن ها گفتند رقابت های انتخابی المپیک برای آن ها بسیار مهم تر از لیگ ملت ها بود. در هرصورت بازیکنان ایران هرچه توان داشتند در لیگ ملت ها گذاشتند و خسته شدند. هر چه که هست سرمربی تیم ملی مصلحت تیم را بهتر می داند و باید به نظراتش احترام گذاشت.

کارشناس والیبال درباره ادامه رقابت تیم ملی والیبال ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: باید در ادامه راه از تیم ملی حمایت کنیم چرا که در مرحله دوم در قاره هم چین و استرالیا رقیب های مهمی هستند اما به نظرم می توانیم این تیم ها را ببریم هرچند که نباید فکر کنیم از پیش برنده هستیم.

 

انگیزه؛ گمشده ایران در سن‌پترزبورگ/ در روسیه به تیم ملی والیبال چه گذشت؟

فاتحان و شکست خوردگان والیبال انتخابی المپیک به روایت تصویر

تیم ملی والیبال ایران چگونه سهمیه المپیک می گیرد؟

برنامه و نتایج کامل رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو +جدول

توماس ساملوو: بهترین لحظات زندگی‌ام را تجربه می‌کنم/ رویایم محقق شد

پاسور تیم ملی والیبال روسیه: کار را تمام کردیم/ برای طلا به المپیک می رویم

کامبک قهرمان المپیک شگفتی وارنا را ناکام گذاشت/ برزیل با شکست بلغارستان راهی المپیک شد

محمد موسوی: بیشتر از این در توان ما نبود/ شانس حضور در المپیک را از دست نمی‌دهیم

کولاکوویچ: تلاش ما برای صعود به المپیک هنوز ادامه دارد/ باید امروز را فراموش کنیم

تیم ملی والیبال ایران چگونه سهمیه المپیک می گیرد؟

مشخص شدن چهره 6 تیم راه یافته به المپیک 2020 توکیو/ دست والیبال آسیا خالی ماند +تصاویر و جدول

عملیات صعود نیمه تمام ماند/ روسیه با شکست ایران راهی المپیک شد+ عکس و فیلم به همراه جدول

کارشناس والیبال: پیروزی برابر روسیه دور از دسترس نیست/ استراحت بازیکنان کارعقلانی کولاکوویچ بود

کارشناس والیبال: ذخیره های ایران عملکرد قابل توجهی داشتند/ تیم ملی در شرایط سخت خوب نتیجه می گیرد

کولاکوویچ: بازیکنانم امروز نمایش خوبی داشتند/ فردا روز بزرگی برای ماست

بازی سرنوشت با تزارها/ پیروزی بی دردسر تیم ملی والیبال ایران برابر مکزیک + عکس و فیلم به همراه جدول

کارشناس والیبال: در انتخابی المپیک زمان ریسک نیست/ بازیکنان برابر کوبا بی انگیزه و خسته بودند

"طلسم خوش شانسی" هدیه ژاپنی ها به تیم های المپیکی والیبال! + عکس

کامبک در روز کم فروغ شاگردان کولاکوویچ/ پیروزی دشوار ایران برابر کوبا در راه المپیک +عکس و فیلم به همراه جدول

سردار آزمون: امیدوارم تیم ملی والیبال بهترین نتیجه را بگیرد/ والیبالی ها افتخار ایران هستند

روسیه در خانه زمین گیر می شود؟ / والیبال ایران در سن پترزبورگ به دنبال بلیت توکیو 2020

بناکار: اگر تیمی را دست کم بگیریم باید تاوان سختی بدهیم/ جای هیچ اشتباهی نیست

نفرزاده:کسب سهمیه در روسیه سخت است/هیچ تیم آسیایی توان مقابله با والیبال ایران را ندارد

پاسور پیشین تیم ملی والیبال: مقابل روسیه بدون شانس نیستیم/ اگر اشتباه لیگ ملت ها تکرار نشود می توانیم سهمیه المپیک بگیریم

عکس یادگاری والیبالیست‌ها و بازیگر معروف در فرودگاه استانبول + عکس

اولین جلسه تمرین تیم ملی والیبال در روسیه با حضور سردار آزمون + عکس

ملی پوش جوان والیبال ایران: در روسیه بدون شانس نیستیم / می خواهیم با سهمیه المپیک از سن پترزبورگ برگردیم

برنامه و نتایج کامل لیگ ملت های والیبال 2019 +جدول

دیدگاه تان را بنویسید