گفت وگوی جی پلاس با کارخانه؛

کارشناس والیبال: ذخیره های ایران عملکرد قابل توجهی داشتند/ تیم ملی در شرایط سخت خوب نتیجه می گیرد

کارشناس والیبال درباره بازی تیم ملی والیبال ایران در رقابت های انتخابی المپیک گفت:بازیکنان ایران در شرایط سخت همیشه به نتایج خوبی رسیدند و می توانند برابر روسیه ای که تیم یک دست و هماهنگی است یک عملکرد قابل توجه داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در مرحله اول رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو در سن پترزبورگ به مصاف مکزیک رفت و با نتیجه 3 بر صفر برابر این تیم به برتری رسید.

مصطفی کارخانه کارشناس والیبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره بازی تیم ملی والیبال ایران برابر مکزیک اظهار کرد: بازیکنانی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته بودند در این بازی به میدان رفتند که انصافا هم عملکرد خوبی داشتند. درست است که مکزیک سطح کیفی پایین تری داشت اما بازیکنان ذخیره ایران عملکرد قابل توجهی داشتند. در دو ست اول ، ایران خیلی خوب بازی را کنترل کرد و اجازه ندادند که حریف بر آن ها مسلط شود. یلی عملکردش به شکلی بود که تاثیر زیادی در کسب این پیروزی داشت؛ البته همه بازیکنان خوب بودند و نمی توان از بقیه بازیکنان چشم پوشی کرد.

کارخانه در ادامه افزود: یکی از نکات مهم این بود که ما به هیچ وجه نباید مکزیک را دست کم می گرفتیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد. گاهی همین مسابقات که یک تیم گمان می کند از پیش برنده است باعث دردسر می شود. برخی از بازیکنان مکزیک نظیر روخاس تلاش زیادی کردند که تیم شان را به نتیجه برسانند اما تجربه بازیکنان ایران این اجازه را به آن ها نداد.

او درباره دیدار اول تیم ملی در برابر کوبا که به پیروزی 3 بر 2 ایران ختم شد، گفت: مهم بود که در بازی اول پیروز شویم چرا که اگر این اتفاق نمی افتاد تیم از نظر روحی در شرایط بدی قرار می گرفت و عملا تورنمنت از دست می رفت. در دو ست اول برابر کوبا خوب نبودیم و علاوه بر خستگی، بازیکنان هم تیم حریف را دست کم گرفتند؛ چرا که فکر می کردند چون برخی از ستاره هایشان را ندارند، ایران از پیش برنده  است.

کارشناس والیبال با بیان اینکه بازگشت در بازی برابر کوبا بسیار ارزشمند و حیاتی بود، تصریح کرد: همه می دانند که کوبا جزو تیم های خوب والیبال در گذشته بوده است و نمی توان گفت که ایران باید به راحتی برابر این تیم پیروز می شد. با این حال کوبایی ها از نظر فنی سطح پایینی دارند و به خاطر فیزیک و شرایط بدنی که دارند در بازی دیروز مشکل ساز شدند. اینکه تیم ملی توانست دو ست باخته را جبران کند و یک پیروزی مهم را به دست آورد بسیار حیاتی و البته ارزشمند بود.

مصطفی کارخانه درباره بازی سرنوشت ساز تیم ملی والیبال ایران در روز پایانی رقابت ها در برابر روسیه میزبان گروه E، اظهار کرد: از همان ابتدا هم من عقیده داشتم گروه دشواری داریم اما اگر بتوانیم کار را در روسیه تمام کنیم خیلی خوب است. قبول دارم که بازی کردن با این تیم آن هم در سن پترزبورگ بسیار سخت است اما بازیکنان ایران اگر روز خوبشان باشد می توانند دست به کار بزرگی بزنند.

او در پایان صحبت های خود گفت: بازیکنان ایران در شرایط سخت همیشه به نتایج خوبی رسیدند و می توانند برابر روسیه ای که تیم یک دست و هماهنگی است یک عملکرد قابل توجه داشته باشند.

 

 

بازی سرنوشت با تزارها/ پیروزی بی دردسر تیم ملی والیبال ایران برابر مکزیک + عکس و فیلم به همراه جدول

کارشناس والیبال: در انتخابی المپیک زمان ریسک نیست/ بازیکنان برابر کوبا بی انگیزه و خسته بودند

"طلسم خوش شانسی" هدیه ژاپنی ها به تیم های المپیکی والیبال! + عکس

کامبک در روز کم فروغ شاگردان کولاکوویچ/ پیروزی دشوار ایران برابر کوبا در راه المپیک +عکس و فیلم به همراه جدول

سردار آزمون: امیدوارم تیم ملی والیبال بهترین نتیجه را بگیرد/ والیبالی ها افتخار ایران هستند

روسیه در خانه زمین گیر می شود؟ / والیبال ایران در سن پترزبورگ به دنبال بلیت توکیو 2020

بناکار: اگر تیمی را دست کم بگیریم باید تاوان سختی بدهیم/ جای هیچ اشتباهی نیست

نفرزاده:کسب سهمیه در روسیه سخت است/هیچ تیم آسیایی توان مقابله با والیبال ایران را ندارد

پاسور پیشین تیم ملی والیبال: مقابل روسیه بدون شانس نیستیم/ اگر اشتباه لیگ ملت ها تکرار نشود می توانیم سهمیه المپیک بگیریم

عکس یادگاری والیبالیست‌ها و بازیگر معروف در فرودگاه استانبول + عکس

اولین جلسه تمرین تیم ملی والیبال در روسیه با حضور سردار آزمون + عکس

ملی پوش جوان والیبال ایران: در روسیه بدون شانس نیستیم / می خواهیم با سهمیه المپیک از سن پترزبورگ برگردیم

برنامه و نتایج کامل لیگ ملت های والیبال 2019 +جدول

دیدگاه تان را بنویسید