یادداشت جی پلاس

روایتی از شب بی نظیر فوتبال ایران!

فوتبال ایران در شب برگزاری فینال جام حذفی یکی از عجیب ترین شب های تاریخ اش را پشت سر گذاشت!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فوتبال ایران همیشه برای سورپرایز کردن شما چیزی در چنته دارد. درست همان لحظه ای که فکر می کنید شدیدترین حالت ممکن از حواشی، جنجال، بی نظمی و اتفاقات عجیب و غریب را تجربه کرده اید و به قول معروف ته خطش را دیده اید، یک ابرشگفتی دیگر رو می کند تا چنان انگشت به دهان بمانید که دیگر از این فکرها نکنید.

پرسپولیس و داماش در شرایطی فینال جام حذفی را برگزار کردند که پیش بینی یک شب غیرعادی می شد، اما چیزی که انتظارش نمی رفت و یا حداقل کمتر کسی پیش بینی می کرد این حجم از وقایع عجیب و متوالی بود.

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود که فینال های جام حذفی هر ساله قرار است در خرمشهر برگزار شود، امسال سازمان لیگ تصمیم به تغییر میزبان گرفت. دلیل سازمان لیگ البته منطقی به نظر می رسید؛ گرمای بیش از اندازه دما در خرمشهر که شرایط را برای برگزاری یک مسابقه فوتبال سخت می کند. جهت حل این مشکل  اهواز که یکی از نواحی کاملا سردسیر ایران است و کیلومترها با خرمشهر فاصله دارد(!!) به عنوان میزبان جام حذفی انتخاب شد و این اولین برگ از دفتر شاهکار سازمان لیگ بود.

پس از انتخاب ورزشگاه مدرن فولاد آره نا در اهواز اعلام شد که بلیت فروشی پنجاه- پنجاه انجام خواهد شد. تصمیمی که از ابتدا مشخص بود عملی نیست چرا که داماش جز رشت در هیچ شهر دیگری نمی توانست این اندازه هوادار داشته باشد که نیمی از سکوها را پر کند. در این بین عدم مدیریت صحیح در بلیت فروشی باعث شد که پرسپولیسی ها پس از پایان سهمیه این تیم در قالب هواداران داماش بلیت های هواداران این تیم را تهیه کنند. نتیجه ورزشگاهی یک دست قرمزپوش بود!

مسئولان باشگاه داماش اعلام کردند در شرایطی که هیچ یک از 300 هوادار این تیم راهی به ورزشگاه نداشته اند، حاضر به برگزاری بازی نیستند. فتاحی و مسئولان دست اندرکار با گمان این که این که این مساله صرفا یه تهدید استراتژیک است محلی به این تهدید ندادند اما داماش سپاهان نبود که لحظه آخر تصمیمش را عوض کند.

پس از اطمینان از جدی بودن داماشی ها مسئولان سازمان لیگ تازه تصمیم گرفتند فکری به حال این مشکل بکنند و این در حالی بود که بیش از نیم ساعت از زمان آغاز بازی گذشته بود! از آنجایی که انتظار هر راه حلی می رفت جز راه حل صحیح، از حسینی و بیرانوند خواسته شد تا هواداران پرسپولیس را به بیرون هدایت کنند تا داماشی ها جای آنها را بگیرند و البته این اتفاق نیفتاد!

بازیکنان چندین بار در زمین گرم کردند، اما داماش همچنان حاضر به انجام بازی نبود. سرانجام اعلام شد که بازی برگزار نمی شود و هواداران رفته رفته سکوها را خالی کردند. به محض خالی شدن سکوها تماشاگران رشتی وارد ورزشگاه شدند و اعلام شد بازی برگزار می شود تا مشخص شود مسئولان سازمان لیگ می توانند از هر حربه ای حتی کلک و فریبکاری برای پیش بردن کار استفاده کنند!

در شرایطی که فشار خون فتاحی در کنار زمین در حال بالا و پایین شدن بود، خبر تعلیق از فعالیت او توسط تورک اعلام شد، این تعلیق فعالیت یک معنا بیشتر نداشت: فتاحی در شرایطی در کنار زمین در حال تلاش برای آغاز مسابقه بود که رسما مسئولیتی نداشت و حق نداشت حتی کنار زمین بایستد!

بازی سرانجام با نزدیک به دو ساعت تاخیر آغاز شد! بازیکنان در شرایطی که تقریبا به اندازه یه نیمه فوتبال خودشان را گرم و سرد کرده بودند وارد میدان شدند. با ازدحام هواداران بیرون از ورزشگاه، شاید مسئولان هم دست به دعا شده بودند که بازی در نود دقیقه تمام شود و کار به وقت اضافه کشیده نشود چرا که در این صورت بازی تا تا ساعت 2 بامداد ادامه می یافت.

تمام این اتفاق های عجیب در شرایطی رخ داد که چند روزی بیشتر از امضای قرارداد ویلموتس نمی گذرد. فعلا از زمان حضور او در فوتبال مان دو بازی برگزار کرده ایم که هر دو پر از حواشی بوده است. یادمان نرود که اگر ویلموتس تصمیم گرفت همچون کی روش خودش عنان همه چیز را در دست بگیرد، به او خرده نگیریم چرا که توان برگزاری یک بازی ساده را هم نداریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید