گزارش کامل جی پلاس/ ایران ۳- چین صفر

لیگ ملت های والیبال 2019/ لوزانو و چینی ها هم مغلوب ایران شدند؛ دومین سه امتیاز برای شاگردان کولاکوویچ+عکس و فیلم به همراه آمار

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در لیگ ملت ها به مصاف چین رفت و برابر این تیم به برتری رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس ، تیم ملی والیبال ایران بعد از برتری در دیدار نخست خود در لیگ ملت های 2019 در سالن جیانگمن به مصاف چین رفت و با نتیجه 3 بر صفر این تیم را شکست داد و در جدول با دو برد 6 امتیازی شد.

* چین بازی اول خود را به آلمان واگذار کرد و ایران هم برابر ایتالیا به برتری رسید.

* تیم های ایران و چین از سال 2014 تاکنون 10 بار به مصاف هم رفتند که چینی تنها یک بار در سال 2014 برنده بوده و 9 بازی را به ایران واگذار کرده است.

* رائول لوزانو سرمربی پیشین تیم ملی ایران روی نیمکت چینی ها قرار دارد.

*جعفر ابراهیم از بحرین و یاماموتو از ژاپن قضاوت دیدار ایران و چین را بر عهده دارند.

* ترکیب اولیه ایران: عبادی پور، معروف، موسوی، فیاضی، غفور، علی اصغر مجرد. سرمربی: ایگور کولاکوویچ.

* ترکیب اولیه چین: دای، جیانگ، مائو، ژانگ، لیو،رائو. سرمربی: رائول لوزانو.

گزارش بازی

ست اول (25-22 ایران)

به دلیل شرایط مجرد در دفاع روی تور او در بازی برابر چین جانشین علی شفیعی شد که دیروز در ترکیب اصلی قرار داشت. چینی ها با توجه به امتیاز میزبانی بازی را خوب شروع کردند و موفق شدند 4 بر صفر از شاگردان کولاکوویچ پیش بیفتند. سرویس های با دقت موسوی و عملکرد خوب عبادی پور در اسپک باعث شد چین نتواند اختلاف امتیازات خود را بیشتر کند و بازی 7 بر 6 به نفع میزبان شد. زیرکی معروف و فریب پاسور حریف از سوی این بازیکن ایران باعث شد دو تیم در امتیاز 8 به تساوی برسند. بازی برتر تیم ملی ایران در اواسط ست اول باعث شد میزبان 14-11 عقب بیفتد و لوزانو در خواست وقت استراحت کند. تلاش چینی ها برای کم کردن اختلاف بی ثمر بود و این اختلاف به 4 رسید. در یک رالی جذاب و رفت و برگشت چندباره توپ امتیاز ایران به 18 رسید که چینی ها بابت این موضوع درخواست ویدیو چک کردند که با دیدن دوباره تصویر امتیاز نصیب این تیم شد. بعد از این اتفاق میزبان اختلاف امتیازات را به دو رساند و همین باعث شد کولاکوویچ وقت استراحت بگیرد. اعلام خطای پای پوریا فیاضی توسط داور دوم این بازی شرایط را برای میزبان بهتر کرد و بازی 20-19 به نفع ایران شد. در اواخر این ست نیز به مانند بازی نخست پوریا یلی با 2 متر و 9 سانتی متر به جای معروف به میدان آمد تا دفاع روی تور ایران بلندتر شود. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 22 به نفع ایران به پایان رسید. در پایان این ست امیر غفور 7 امتیاز، پوریا فیاضی 6 امتیاز و ژانگ 4 امتیاز را به دست آوردند.

ست دوم(25-18 ایران)

در ست دوم ایران تغییری در ترکیبش ایجاد نکرد اما لوزانو ، "دو" را به جای "لیبین" در ترکیب اصلی قرار داد. بعد از سرویس های خوب پوریا فیاضی و رقم خوردن نتیجه 5 بر 2 لوزانو پاسور تیمش را تغییر داد. ادامه همین روند و رقم خوردن نتیجه 6 بر 2 به نفع ایران لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. سرویس میلاد عبادی پور در زمین چین دریافتی به همراه نداشت و بازی 11-6 به نفع ایران شد. علی اصغر مجرد بازیکن جوان ایران که امروز در ترکیب اصلی تیم قرار داشت توانست امتیاز 13 ایران را از خط سرویس و مستقیم به دست آورد. رقم خوردن نتیجه 14-8 لوزانو را مجبور کرد برای کنترل بازی وقت استراحت بگیرد. تا اواسط ست دوم هردو تیم 2 امتیاز را از دفاع روی تور به دست آوردند اما در خط سرویس ایران برتر بود. چینی ها موفق به گرفتن هیچ امتیازی به صورت مستقیم از خط سرویس نشدند اما ایران سه امتیاز را به دست آورد. در امتیاز 22-17 قائمی برای یاران به میدان آمد. این ست هم به نفع ایران و با نتیجه 25-18 به پایان رسید و شاگردان لوزانو 2 ست از ایران عقب افتادند. تا پایان ست دوم ایران 13 و چین 17 امتیاز را براثر اشتباه حریفشان به دست آوردند. غفور و عبادی پور هم تا پایان ست دوم هرکدام 10 امتیاز را برای ایران کسب کردند.

ست سوم (25- 21 ایران)

چین در ست سوم و اوایل این ست کمی پایاپای تر با ایران کار کرد و حتی توانست با نتیجه 8 بر 6 هم پیش بیفتد. دفاع عبادی پور و موسوی برابر بازیکن چین اختلاف را کمتر کرد و بازی 12-11 به نفع چین شد. در ادامه اما سرویس های خوب و عملکرد بهتر شاگردان کولاکوویچ سبب شد ایران زودتر از چین به امتیاز 16 برسد. کولاکوویچ در امتیازهای پایانی بازهم قائمی را به جای مجرد به میدان فرستاد و این بازیکن توانست یک امتیاز مستقیم سرویس را به دست آورد. در نهایت این ست هم با نتیجه 25-21به نفع ایران و درمجموع 3 بر یک به پایان رسید. با این سه امتیاز ایران در جدول رده بندی با دو برد از دو مسابقه 6 امتیازی شد.

امیر غفور با 19 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شد. او در برابر ایتالیا هم امتیازآورترین بود.

* تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته اول لیگ ملت ها از ساعت 12:30 روز یکشنبه 12 خرداد به مصاف آلمان می رود. چین هم با ایتالیا روبه رو می شود.

* ساعاتی پیش هم آلمان برابر ایتالیا مغلوب شد.

 

23

1

 

 

لیگ ملت های والیبال 2019 - تیم ملی والیبال ایران - تیم ملی والیبال چین

لیگ ملت های والیبال 2019 - تیم ملی والیبال ایران - تیم ملی والیبال چین

لیگ ملت های والیبال 2019 - تیم ملی والیبال ایران - تیم ملی والیبال چین

نبرد ملی پوشان والیبال ایران با ایتالیا، آلمان و چین + برنامه/ معرفی تیم ها

از بلندترین تا با تجربه ترین بازیکنان 16 تیم لیگ ملت های والیبال 2019/ معرفی کامل تیم ها

اعلام برنامه کامل لیگ ملت های والیبال +تاریخ و ساعت

برنامه و نتایج کامل لیگ ملت های والیبال 2019 +جدول

اعلام زمان بازی های تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها+ برنامه

 

 

دیدگاه تان را بنویسید