در گفت و گو با جی پلاس؛

شهنازی: گام اول مهم بود/ باید از فرصت میزبانی در لیگ ملت ها استفاده کنیم/ هشتم دنیا هستیم اما مثل تیم های بزرگ فکر نمی کنیم!

یکی از کارشناسان معتقد است عدم هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی، مشکل همیشگی والیبال ایران است و با وجود قرار گرفتن در رده هشتم دنیا اما تفکر ما مانند تیم های رده اول جهان نیست!

لینک کوتاه کپی شد

ناصر شهنازی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس در ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت ها و پیروزی برابر ایتالیا در اولین بازی، اظهار کرد: امسال یکی از دوره هایی است که ایران شانس رسیدن به مرحله نهایی لیگ ملت ها را دارد. تعدادی از بازیکنان ما در لیگ های خوب اروپایی بازی کردند و برخی از بازیکنان هم با حضور در رقابت های جهانی توانستند تجربه خوبی را کسب کنند و به خصوصیات حرفه ای بودن رسیدند. بازیکنان جوانی هم که شانس بازی کردن نداشتند، در ماه های گذشته بازی کردند و این باعث شد شرایط تیم ملی بهتر شود.

شهنازی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت های این دوره این است که ایران در دو هفته میزبانی بازی ها را برعهده دارد و امیدوارم در این هفته ها امتیازات لازم را کسب کنیم. حریفان ما هم جوان گرایی کرده اند و بازیکنان شاخص خود را کنار گذاشتند. لهستان و فرانسه از جمله تیم های هستند که با بازیکنان جوان به مصاف ما می آیند و این می تواند موقعیت خوبی باشد که به مرحله نهایی برسیم.

کارشناس والیبال درباره بازی اول برابر ایتالیا نیز تصریح کرد: ایتالیا 70 تا 80 درصد بازیکنان خود را تغییر داده و یک تحول در تیمش ایجاد شده است. در ست اول این بازی کمی ناهماهنگ و پراشتباه بودیم اما در ست دوم با تغییراتی که ایجاد شد به بازی برگشتیم. ایتالیا هم با وجود آن که جوان شده بود اما بازی خوبی را به نمایش گذاشت. اینکه توانستیم گام اول را با پیروزی پشت سربگذاریم خیلی مهم بود و این از لحاظ روانی هم به ما کمک می کند.

شهنازی درباره دیدار برابر چین و آلمان هم گفت: قطعا در بازی دوم باید هماهنگ تر از بازی برابر ایتالیا باشیم و اشتباهاتمان را تکرار نکنیم و به حداقل برسد.سال هاست که ما به چین هم نباخته ایم و آلمان هم با وجود اینکه تیم خوبی است اما در سطح اول دنیا جایی ندارد. بنابراین ما باید در هفته اول امتیازات را کسب کنیم.

او درباره اینکه آیا حضور با تمام قوا در لیگ ملت ها و قبل از آغاز رقابت های انتخابی المپیک 2020 تصمیم درستی بود یا خیر به خبرنگار جی پلاس گفت: مشکل همیشگی ما عدم هدف گذاری است. برنامه های ما مثل تیم های سطح اول دنیا مدون نیست. درست است که ما در رده هشتم ایستاده ایم اما تفکر ما به مانند تیم های رده اول نیست و متاسفانه متفاوت فکر می کنیم. ما با تمام قوا می رویم تا نتیجه بگیریم. ما همه جا برای نتیجه می رویم ولی همه کشورها برنامه ریزی مناسبی برای هر تورنمنت دارند و ارزش گذاری می کنند. چون هدف گذاری ما مشخص نیست برنامه هایمان هم مدون نیست.

ناصر شهنازی در ادامه صحبت های خود گفت: ما در هرتورنمنتی با تمام قوا می رویم در حالی که تیم های بزرگ دنیا به بازیکنان شاغل در باشگاه های اروپا استراحت دادند. خوب است که ما هم به آن ذهنیتی برسیم که می توانیم از جوانان استفاده کنیم و به مهره های اصلی استراحت بدهیم.

 

از بلندترین تا با تجربه ترین بازیکنان 16 تیم لیگ ملت های والیبال 2019/ معرفی کامل تیم ها

اعلام برنامه کامل لیگ ملت های والیبال +تاریخ و ساعت

برنامه و نتایج کامل لیگ ملت های والیبال 2019 +جدول

اعلام زمان بازی های تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها+ برنامه

دیدگاه تان را بنویسید