گفت و گوی جی پلاس با سرمربی تیم ملی جوانان؛

پیش بینی عملکرد تیم ایران در لیگ ملت های والیبال/ عطایی: امسال فرصت خوبی برای صعود داریم/ می توانیم سهمیه المپیک بگیریم

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: ما با تمام قوا به لیگ ملت ها می رویم و این کمک می کند که ایران به صعود چشم داشته باشد. با توجه به تغییراتی که تیم های دیگر در این دوره داشتند ما شانس خوبی برای رفتن به مرحله بعد داریم.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی والیبال ایران از روز جمعه 10 خرداد 98 با رویارویی مقابل ایتالیا، رقابت خود را در لیگ ملت های 2019 آغاز می کند. در هفته اول، تیم ایران باید با چین، آلمان و ایتالیا دیدار کند.

بهروز عطایی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس درباره وضعیت تیم والیبال ایران قبل از آغاز هفته اول لیگ ملت ها، اظهار کرد: تیم ملی زمان خوبی را برای تمرینات داشت و خیلی زود اردوها را آغاز کرد. فکر می کنم از این لحاظ از بقیه تیم ها جلوتر باشیم. این یک حُسن است و می تواند یک موفقیت خوب به همراه داشته باشد.

عطایی گفت: ما با تمام قوا به لیگ ملت ها می رویم و این کمک می کند که ایران به صعود چشم داشته باشد. با توجه به تغییراتی که تیم های دیگر در این دوره داشتند، ما شانس خوبی برای رفتن به مرحله بعد داریم. ایتالیا از میان بازیکنان با تجربه خودش فقط پاسورش در ترکیب است و به گفته سرمربی این تیم، آنها با ترکیب جوان راهی لیگ ملت ها می شوند و این می تواند کمک کند تا ما با قدرت بیشتری در رقابت ها بازی کنیم.

کارشناس والیبال درباره تیم های چین و آلمان هم به جی پلاس گفت: من بررسی هایی درباره تیم چین انجام دادم و به نظر می رسد برنامه این تیم عدم شناسایی تاکتیک هایش از سوی حریفان است. چینی ها می خواهند به شکلی عمل کنند که حریفان آسیایی دست آن ها را برای انتخابی المپیک نخوانند و به همین دلیل آنها هم تیم اصلی را به لیگ ملت ها نمی فرستند. آلمان هم چند بازیکن خوبش در ترکیب نیست و با چند تغییر به چین می آید. با این حال نباید فکر کنیم که این تیم ها ضعیف شده اند. ما از این تیم ها شناخت کافی نداریم و شاید همین موضوع در هفته اول لیگ کار را سخت کند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان درباره مهم ترین مشکلات تیم ایران، تصریح کرد: ضعف تیم ملی همیشه در شروع رقابت هاست؛ هرچند که پایان خوبی داریم. این ضعف سال ها در تیم ملی دیده شده است. یکی دیگر از مشکلات تیم ملی نبود بازی تدارکاتی قبل از آغاز رقابت هاست. بازی تدارکاتی برای شناخت نقاط ضعف  و قوت تیم مهم است. به خاطر شرایط خاصی که در والیبال حاکم بود، ما نتوانستیم بازی تدارکاتی کافی داشته باشیم.

عطایی در پاسخ به این سوال که حضور تیم ملی ایران با ترکیب اصلی در لیگ ملت ها تصمیم درستی بوده یا غلط، به جی پلاس گفت: این موضوع چند بُعد دارد. مهم این است که سرمربی تیم ملی چه تفکری پشت تصمیمش دارد. قطعا این اتفاق مزایا و معایبی دارد  و باید دید سرمربی چه تحلیلی را انجام می دهد.

عطایی درباره رقابت های انتخابی المپیک 2020، خاطرنشان کرد: ما باید در دو مرحله در این رقابت های گزینشی شرکت کنیم. مرحله اول در روسیه است که حضور تیم میزبان کار را سخت می کند اما در چین چون حریفان آسیایی هستند کار آسان تر است. ما قدرت اول آسیا هستیم و شانس خوبی برای کسب سهمیه در مرحله دوم داریم.

از بلندترین تا با تجربه ترین بازیکنان 16 تیم لیگ ملت های والیبال 2019/ معرفی کامل تیم ها

اعلام برنامه کامل لیگ ملت های والیبال +تاریخ و ساعت

برنامه و نتایج کامل لیگ ملت های والیبال 2019 +جدول

اعلام زمان بازی های تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها+ برنامه

دیدگاه تان را بنویسید