یادداشت جی پلاس؛

کاش ویلموتس سرچ نکرده باشد!

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران بامداد چهارشنبه وارد ایران شد و مورد استقبال مسئولان و دست اندرکاران فدراسیون فوتبال قرار گرفت تا سنت همیشگی "استقبال" خوش در موردش اجرا شده باشد!

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ مصطفی معدنی ثانی: پس از گذشت چند ماه از پایان جام ملت های آسیا و قطع همکاری با کی روش، سرانجام با اعلام تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، مارک ویلموتس ستاره دهه 90-80 فوتبال بلژیک هدایت تیم ملی را در دست گرفت تا فوتبال ایران با مربی و احیانا تفکر جدید خودش را برای رویدادهای پیش رو مانند مقدماتی جام جهانی آماده کند.

این که ویلموتس چه سبکی دارد، با چه کارنامه ای به ایران آمده و اساسا به درد فوتبال ایران می خورد یا خیر، در اینجا مورد بحث نیست. صحنه ورود او به ایران، ماشین تشریفات مدل بالای خارجی، تاج و دسته گل و عکس های پر از لبخند یادآور نخستین روزهای حضور کی روش در فوتبال ایران است.

فرودگاه بین المللی امام (س) در روزی که سرمربی پرتغالی که همزمان با ولاسکو وارد ایران شد البته جمعیت بیشتری به خود دید، اما اطلاع رسانی ناگهانی تاج درباره انتخاب ویلموتس و ساعت حضوراین مربی بلژیکی باعث شد CIP فرودگاه اندکی خلوت تر باشد. با این حال آن چه برای اثبات خوش استقبال بودن ایرانی ها لازم بود، به چشم می خورد.

ویلموتس در تمام تصاویر ثبت شده از وی در فرودگاه لبخندی به لب دارد. لبخندی که اگر او فقط نگاهی روزنامه وار به خروج مربیان از تیم ملی هم داشته باشد، نمی تواند واقعی باشد یا حداقل از ته دل باشد!

سرمربی بلژیکی (همانند تمام مربیان خارجی دیگر چه باشگاهی و چه ملی) به زودی با واقعیت فوتبال ایران روبرو خواهد شد. آدمها، مسئولان و نامسئولانش را خواهد شناخت و روزی که شناختش تکمیل شود دیگر شاید این گونه لبخند نزند. تنها امیدواریم او پیش از حضور در ایران داستان های بی پایان و هزار و یک شب گونه "ایران و کی روش"، "کی روش و برانکو"، "کی روش و تاج"، " کی روش و کفاشیان"، "کی روش و عزیز محمدی"،"کی روش و ترابی"، "کی روش و مایلی کهن"، "کی روش و فردوسی پور" و ... را در اینترنت جستجو نکرده و نخوانده باشد! 

در این صورت می توان امیدوار بود که روزها و ساعت های بیشتری از ظرفیت فنی اش استفاده کند و مشغول درگیری و حاشیه های رایج و تمام نشدنی فوتبال ایران و سر و کله زدن با این یکی و آن یکی نشود. اینجاست که فدراسیون باید اوضاع را با وضع قوانین و برخوردهای جدی طوری تحت کنترل درآورد تا از ایجاد دوباره آن اتفاقات حاشیه ای و تلخ جلوگیری کند.

دیدگاه تان را بنویسید