گزارش جی پلاس از جام ملت های آسیا ۲۰۱۹/قطر ۴- امارات صفر

اولین ها برای قطر ادامه دارد/ عنابی ها با حذف میزبان بداخلاق فینالیست شدند

تیم ملی فوتبال قطر با برتری برابر میزبان راهی فینال جام ملت های آسیا شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال امارات میزبان هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا از ساعت 17:30 به مصاف قطر رفت تا حریف ژاپن در فینال این دوره از رقابت ها مشخص شود. قطری ها این بازی را با نتیجه 4 بر صفر به سود خود به پایان رساندند تا راهی فینال شوند.

قطر: سعد الشیب، پدرو، عبدالکریم حسن، تارک سلمان، حسن الهیدوس،  اکرم عفیف، کریم بوضیاف، سالم الهجری، خوخی، المعز علی، مودیبو.

امارات: خالد عیسی، علی حسین سالمین، ولید عباس، عامر عبدالرحمان، فارس جمعه، علی مبخوت، بندر محمد،خمیس اسماعیل، اسماعیل الحمدی، خالد عیسی، اسماعیل احمد، سیف رشید.

اولین موقعیت جدی این بازی را در دقیقه 12 بازیکنان قطر با شوت الهجری ایجاد کردند که توپ را خالد عیسی مهار کرد. در دقیقه 22 این بازی در حالی که امارات در حال حمله بود، قطری ها به وسیله خوخی مدافع به سمت دروازه حریف کرد دروازه میزبان را باز کرد. ضربه خوخی که آرام و بدون زاویه بود با اشتباه عجیب خالد عیسی تبدیل به گل شد. بعد از این گل بازیکنان امارات تلاش زیادی کردند که بازی را به تساوی بکشانند اما موفق نبودند و برخلاف تلاش آن ها این قطر بود که گل دوم را زد. المعز علی ستاره این رقابت ها با یک شوت زیبا هشتمین گل خود در این تورنمنت را به ثمر رساند. در نهایت این نیمه با 2 گل به نفع قطر به پایان رسید.

علی مبخوت بازیکن شماره هفت امارات در دقیقه 52 با یک شوت دروازه قطر را تهدید کرد اما سعد الشیب مانع گلزنی حریف شد تا رکورد گل نخوردنش ادامه دار باشد. این دروازه بان دقیقه 73 بازهم دروازه تیمش را روی ضربه سر اماراتی ها نجات داد. در یک ضدحمله این بار نوبت به الهیدوس کاپیتان تیم ملی قطر بود که موقعیت تک به تک با دروازه بان را با یک ضربه چیپ باز کند. بعد از این گل هواداران اماراتی بازهم به بازیکنان قطر دمپایی و کفش پرتاب کردند. در دقایق آخر بازی هم اسماعیل احمد بازیکن امارات با کمک VAR اخراج شد. در دقیقه 94 هم اسماعیل گل چهارم را به میزبان زد تا قطر با شایستگی به فینال برسد. با این نتیجه قطر روز جمعه 12 بهمن با ژاپن فینال رقابت ها را برگزار می کند. (موریاسو سرمربی ژاپن و دستیارانش هم این بازی را از نزدیک نگاه کردند.)

قطر تا بازی ششم جام ملت های آسیا هیچ گلی را دریافت نکرده و این رکورد برای این تیم در جام ملت ها ثبت شده است.

این برای نخستین بار است که قطر به فینال این رقابت ها می رود.

دیدگاه تان را بنویسید