گزارش جی پلاس از جام ملت های آسیا ۲۰۱۹/ امارات ۳ - قرقیزستان ۲

اماراتِ میزبان به سختی صعود کرد/ قرقیزها بازنده سربلند جام

تیم ملی فوتبال امارات به زحمت از سد قرقیزستان گذشت و راهی یک چهارم نهایی جام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، امارات، میزبان هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا از ساعت 20:30 در ورزشگاه زاید ابوظبی به مصاف قرقیزستان می رود. قرقیزستان که برای اولین بار در این رقابت ها شرکت می کند توانست به عنوان یکی از تیم های سوم به این مرحله برسد. با وجود کم نام و نشان بودن قرقیزستان اما تیم میزبان کار سختی برابر تیم سخت کوش قرقیز داشت و بازی دو تیم به وقت اضافه رفت.

در وقت اضافه امارات به زحمت یک گل زد تا بازی با نتیجه 3 بر 2 به نفع امارات به پایان برسد.

گزارش بازی

امارات بازی را بهتر آغاز کرد و توانست در دقیقه 14 توسط خمیس اسماعیل به گل برسد اما دست کم گرفتن بازیکنان قرقیزستان باعث شد این تیم در دقیقه 26 توسط مورزائف به گل برسد تا این تیم شگفتی ساز برابر میزبان گل مساوی را بزند. در نهایت بازی در نیمه نخست با نتیجه یک- یک به پایان رسید.

اولین اتفاق مهم بازی در نیمه دوم روی شوت کیچین کاپیتان قرقیزها به وجود آمد که ضربه او به تیر دروازه امارات برخورد کرد. روی ضربه بازیکن قرقیزستان نزدیک بود اشتباه دروازه بان امارات گل دوم را برای این تیم به همراه داشته باشد اما با خوش شانسی میزبان زمانی که توپ از دست دروازه بان رها شد به کرنر رفت. اما در دقیقه 64 روی پاس عبدالرحمان و اشتباه بازیکنان قرقیز در آفساید گیری علی مبخوت گل دوم امارات را به ثمر رساند. در ادامه بازیکنان قرقیزستان حملات زیادی را انجام دادند. در دقیقه 70 اسماعیل الحمادی برای امارات گلزنی کرد که داور به خاطر آفساید به درستی گل را مردود اعلام کرد. تلاش قرقیزستان برای زدن گل دوم تا دقیقه 92 ادامه داشت و روی کرنر رستموف گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه برود.

وقت اضافه

اولین موقعیت را علی مبخوت در شرایط تک به تک از دست داد. این بازیکن در حالی که می توانست گل سوم تیمش را بزند ضربه اش با بی دقتی و فاصله زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 101 بازی با اشتباه مدافع قرقیزستان، امارات صاحب یک پنالتی شد. با رد شدن توپ از میان پاهای دروازه بان قرقیزستان احمد خلیل توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند. در اوایل نیمه دوم وقت اضافه ضربه سر بختیار به تیر دروازه امارات برخورد کرد اما با بدشانسی تبدیل به گل نشد. در ثانیه های پایانی هم قرقیزستان یک ضربه به تیر زد اما در نهایت این بازی با نتیجه 3 بر 2 به نفع امارات به پایان رسید.

امارات در مرحله یک چهارم نهایی باید با استرالیا بازی کند.

دیدگاه تان را بنویسید