گزارش جی پلاس از جام ملت های آسیا ۲۰۱۹/ عربستان صفر- ژاپن یک

ژاپن با اتوبوس به یک چهارم رفت/ حذف عربستان در بزرگترین جدال یک هشتم

تیم فوتبال ژاپن در یک بازی سرد و کسل کننده برابر عربستان پیروز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم های ملی عربستان و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت 14:30 در ورزشگاه شارجه به مصاف هم رفتند که این دیدار سرد و کسل کننده که پیش از این به آن فینال زودرس گفته می شد با پیروزی ژاپن همراه بود.

عربستان با دو پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم و ژاپن با سه پیروزی و به عنوان تیم اول به این مرحله رسیدند.

ژاپن: گوندا شوییچی، یوتو ناگاتومو، واتارو اندو، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، یوشینوری موتو، هیروکی ساکایی، ریتسو دوان و مایا یوشیدا.

عربستان: محمد العویس، محمد الفتیل، عبدالعزیز البیشی، فهد المولد، حسین المکاوی، عبدالله عطیف، یاسر الشهرانی، هاتان بحبری، سالم الدوساری، علی‌هادی البولائی و محمد البریک.

گزارش بازی

بازی دو تیم در دقایق ابتدایی سرد دنبال شد اما عربستان برتری محسوسی نسبت به حریف داشت. در اولین ضربه کرنر ژاپن، تومیاسو با ضربه سر توانست اولین گل بازی را برای تیمش به ثمر برساند. این اولین گل ملی این بازیکن بود. بعد از این گل عربستان حملاتی را روی دروازه حریف انجام داد اما آن قدر با برنامه و زهردار نبود که بتواند تهدید جدی محسوب شود. در نهایت نیمه اول با یک گل به سود ژاپن به پایان رسید.

در نیمه دوم این دیدار ژاپن کاملا در لاک دفاعی رفته بود و هیچ حمله خاصی را انجام نمی داد. عربستانی ها هم که یک پارچه حمله بودند در خط حمله بسیار بی دقت بودند و در معدود موقعیت های خوب هم ضربات نامناسبی را به توپ می زدند. در نیمه دوم می توان گفت ژاپن در زمین خودی اتوبوس چیده بود؛ آن چه که به سیستم های دفاعی صرف اطلاق می شود. در نهایت این بازی با همان تک گل به سود ژاپن به پایان رسید تا این تیم صعود کند و عربستان حذف شود.

ژاپن برای صعود به نیمه نهایی باید با ویتنام دیدار کند.

دیدگاه تان را بنویسید