به گزارش ایرنا داشته‌ های گردشگری متعدد و وجود یکهزارو 800 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی که بیش یک هزار آن به عنوان آثار ملی ثبت شده اند همدان را در زمره پنج مقصد برتر کشور از نظر جاذبه‌ های گردشگری قرار داده است، اما هنوز سهم استان از این صنعت درآمدزا، در خور و شایسته نیست.
متولیان امر گردشگری همدان با درک اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد استان و توسعه پایدار، عزم خود را برای معرفی همدان در داخل و خارج از کشور جزم کرده اند و سعی دارند فرصت پیش آمده در سال 2018 را برای همدان غنیمت شمارند تا سهم واقعی گردشگری در اقتصاد استان را ارتقا دهند.
حال که استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میلادی میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود، باید از فرصت برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ های بین ‌المللی به عنوان یکی از ابزارهای موثر و کارآمد در معرفی همدان به عنوان مقصد گردشگری، به بهترین شکل استفاده و با ارتباط چهره به چهره به معرفی داشته های خود بپردازد.
از طرفی در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را در دستور کار قرار داده است، این فرصت در اختیار همدان قرار گرفته تا به عنوان یکی از استان های مطرح گردشگری به نمایش ظرفیت های خود بپردازد.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که امسال با رویکرد و تمرکز بر ظرفیت‌های گردشگری استان ‌ها فعالیت خود را از امروز سوم بهمن ماه آغاز کرد و تا 6 بهمن ادامه دارد، سالن 18 نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران را در اختیار استان همدان قرار داد تا با محوریت گردشگری 'کودک و خانواده' حاضر شود و قرار است همدان در این سه روز با اجرای ده ها برنامه در سالن اختصاصی و معرفی جاذبه های خود، بر روی آنتن رسانه ملی حضوری پر رنگ داشته باشد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در خصوص برنامه های استان همدان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری گفت: استان همدان برای نخستین بار در کشور به صورت مستقل و در یک سالن مجزا در این رویداد بین المللی حضور یافته است.
علی خاکسار عنوان کرد: برپایی کارگاه آموزشی مرمت و بازسازی آثار تاریخی، مسابقه 'هزار تو' برای کودکان که در راستای آشنایی با جاذبه های استان همدان طراحی شده است، برپایی کمپ گردشگری کودک و قصه گویی برای کودکان که می توانند لباس هاس سنتی استان را نیز در این بخش بر تن کنند، بخشی از برنامه های این سازمان در نمایشگاه بین المللی تهران است.
وی با اشاره به اینکه در سالن همدان، محصولات صنایع دستی این استان عرضه می شود و نمایندگان آژانس ها و راهنمایان گردشگری حضور پررنگی دارند، گفت: همایش تخصصی گردشگری کودک و خانواده نیز در روز چهارم بهمن ماه، از ساعت 14 توسط ستاد اجرایی رویداد همدان 2018 اجرا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این خصوص گفت: نمایشگاه گردشگری تهران، جلوه ‌ای زیبا از همکاری بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی استان همدان در حوزه گردشگری است.
علی مالمیر بر بهره گیری از ظرفیت های این نمایشگاه در جهت تبلیغ رویدادهای همدان 2018، تاکید و اضافه کرد: همدان با در اختیار گرفتن سالن 2 هزار متر مربعی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، برای جذب مخاطبان و گردشگران و معرفی رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا حضور دارد.
وی با اشاره به اینکه همدان برای برگزاری سالن گردشگری کودک و خانواده انتخاب شده است، بیان کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه، هر روز و در مدت زمان مشخصی، سالن همدان توسط شبکه سراسری، استانی و دیگر شبکه‌ های تلویزیونی، به صورت زنده روی آنتن می رود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه در راستای انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری در 2018 حدود 43 رویداد در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: از این تعداد، 25 رویداد بین ‌المللی، 24 رویداد ملی و چهار رویداد استانی است.
مالمیر با اشاره به اینکه این استان به بهانه میزبانی از 2 رویداد بین‌المللی در سال 2018، در نمایشگاه گردشگری تهران نیز حضوری پررنگ دارد، گفت: غرفه وسیعی به مساحت یک هزار متر مربع در یکی از سالن ‌های اصلی این نمایشگاه به استان همدان اختصاص داده شده که سعی می شود علاوه بر معرفی ظرفیت‌ های گردشگری استان همدان، برنامه‌ های متنوعی با محور گردشگری کودک و خانواده در این غرفه برگزار شود.
وی اظهار کرد: قرار است در این غرفه با حضور چهره‌ های شاخص تلویزیونی در حوزه کودک، برنامه‌ های مختلفی برای کودکان و خانواده‌های آنان برگزار و برخی از این برنامه ‌ها از شبکه‌های مختلف سیما به صورت زنده پخش شود.
وی با بیان اینکه همدان در این نمایشگاه با مشارکت بخش‌های مختلف حضور دارد، گفت: اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر، جامعه هتل‌ داران استان، دهکده تفریحی، توریستی گنجنامه و گروه هتل‌های بین ‌المللی باباطاهر در این نمایشگاه کار مشترکی را از توان و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری استان همدان به نمایش می گذارند.
مالمیر گفت: مشارکت بخش‌های مختلف حوزه گردشگری در برپایی این نمایشگاه یک اتفاق بی‌ نظیر است و به طور قطع موجب حرکت رو به جلو در توسعه گردشگری استان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بی تردید برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران همزمان با میزبانی همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018، فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت های گردشگری دیار هگمتانه فراهم کرده است و باید نهایت استفاده را از آن کرد.
1181/2090
گزارش از: الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.