به گزارش ایرنا، دکتر مهرزاد تشکریان روز چهارشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت خدمات ویژه بهداشتی و درمانی به افراد ساکن در حاشیه شهرها ارائه می کند و برای ارتقای سطح سلامت، نیاز است این گونه خدمات نیز در زندان ها ارائه شود.
وی بیان داشت: بیشتر گروه های سنی و ازهمه اقشار جامعه بویژه قشر ضعیف بواسطه جرمی که مرتکب شدند، در زندان ها نگهداری می شوند و برای ارتقای سطح سلامت جامعه ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در زندان ها ضروری به نظر می رسد.
مدیر کل بهداشت و درمان زندان های کشور اظهار کرد: زندانیان جدا از جامعه نیستند، چرا که این افراد بعد از آزادی دوباره وارد اجتماع می شوند و باید خدمات بهداشتی مناسبی به این افراد ارائه کرد.
تشکریان همچنین به واکسیناسیون و ایمن سازی همه زندانیان 25 تا 40 سال در مقابل هپاتیت بی در کشور اشاره کرد و گفت: نیاز است دانشگاه های علوم پزشکی استان ها در اجرای این گونه طرح ها برای ارتقای سطح سلامت جامعه با زندان ها همکاری کنند.
وی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت خدمات دهی به جمعیت هدف، به پزشکان عمومی و متخصص بیشتری نیازمندیم که باز هم توجه بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی را می طلبد.
مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان ها اظهار داشت: حرفه آموزی به زندانیان یکی از برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها است و برای ایمن سازی کارگاه های مهارت آموزی به همکاری و تعامل بیشتر بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی نیازمند داریم.
مدیرکل زندان های هرمزگان نیز در این نشست خواستار راه اندازی خانه بهداشت کار در زندان های استان شد.
علی استادی افزود: با سنجش و ارزیابی کارگاه های حرفه آموزی و رعایت بهداشت حرفه ای در کار، از آسیب های احتمالی پیشگیری می شود.
وی بیان داشت: برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی در زندان ها احتیاج داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: تشکیلات بهداشتی استان نگاه ویژه های به حوزه سلامت در زندان ها دارد.
دکترسید حسین داودی افزود: نگاه دانشگاه علوم پزشکی به زندان ها سلامت محور است و مراکز تجمعی در اولویت خدمات دهی هستند.
وی تصریح کرد: در بازدید میدانی از زندان ها، مشکلات حوزه بهداشت و درمان بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن این کمبودها برطرف می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: زندان را جدا از جامعه نمی دانیم و به بحث سلامت، نیز نگاه اجتماعی داریم.
داوودی افزود: برای ارتقای سطح سلامت، آمادگی اجرای طرح های پایلوت در زندان های هرمزگان است و در گام نخست همه زندانیان بیماری که آزاد می شوند، تمام مراکز بهداشتی استان آنها را پذیرش و درمان می کنند.
شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح وتربیت در بندرعباس است.
شهرستان رودان هم اکنون دارای اردوگاه استانی کار درمانی است که در کنار این مکان در پنج کیلومتری ورودی این شهر، زندان جدید ساخته می شود.
زندان مرکزی بندرعباس نیز درخارج از محدوده شهری و در منطقه چوچ این شهرستان در حال ساخت است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.