ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان ۷۵۷ هکتار زمین ملی را رفع تصرف کردند.

به گزارش ایسنا، نتطقه خلیج فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای ستال تاکنون ۷۵۷ هکتار زمین ملی پیشگیری و رفع تصرف شده است.

امید ذاکری افزود: از این میزان در ۱۱۸ مورد از تصرف بیش از ۶۷۳ هکتار پیشگیری و حدود ۸۴ هکتار از اراضی تصرفی سنواتی خلع ید و رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: بیشترین میزان پیشگیری از تصرفات در شهرستان‌های حاجی آباد و بندرعباس بوده و شهرستان‌های بستک، پارسیان و میناب در رتبه‌های بعدی رفع تصرفات قرار دارند.

ذاکری بیان کرد: ساماندهی و هدفمند کردن گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی استان، تهیه نقشه‌های مناطق بحرانی تصرفات و تمرکز برای پیشگیری از تصرفات در این مناطق و فعال بودن سامانه تلفنی ۱۵۰۴ که پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت از منابع طبیعی استان است از مهمترین عوامل کاهش تصرفات در استان بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، افزایش تعداد همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و حفاظت بیش از ۵۰ درصد از مراتع استان توسط مرتعداران در قالب طرح حفاظت مشارکتی، از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است که کمک شایان توجهی به حفاظت از اراضی منابع طبیعی داشته اند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.