به گزارش ایرنا، بهمن نقیبی روز دوشنبه در نشست ساماندهی و انتقال بازار پرنده فروشان قزوین افزود: ادامه فعالیت این بازار در شرایط غیربهداشتی تهدیدی برای صنعت طیور بوده که با انتقال آن و تقویت نظارت های دامپزشکی بر بازار خرید و فروش، بیماری های طیور نیز کنترل می شود.
به گفته وی، پس از اتفاق سال گذشته و بیماری پرندگان، خسارت های زیادی با معدوم سازی طیور ایجاد شد که برای جبران آن 62میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 350 میلیارد ریال نیز از طریق بیمه، غرامت پرداخت شد.
وی اضافه کرد:در صورتی که تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلای طیور به بیماری از همان ابتدا اتخاذ شود، شاهد این حد از خسارت و هزینه به بیت المال نخواهیم بود.
نقیبی اظهار داشت: طی روزهای گذشته بیماری طیور در تعدادی از واحدهای جوجه ریزی استان های تهران و البرز مشاهده شده و این موضوع بیانگر آن است که تهدید این ویروس در استان هنوز وجود دارد.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: مکان جدید بازار پرنده فروشان در موقعیتی مناسب و در حاشیه شهر واقع شده و استقرار تعدادی داروخانه دامپزشکی، درمانگاه حیوانات خانگی، محل قرنطینه و کنترل پرندگان نیز در آن پیش بینی شده است.
وحید مقدم سلیمی افزود: هم اکنون حدود130 واحد پرنده فروشی در قزوین وجود دارد که صاحبان 40 واحد از آنها آماده خرید و انتقال به محل جدید هستند.
به گفته وی، در صورت فراهم شدن زمینه ای مناسبی جهت پرداخت وام با کارمزد مناسب به صاحبان پرنده فروشی ها، امکان انتقال آنها در اسرع وقت فراهم می شود.
بازار کنونی پرنده فروشان قزوین در انتهای بازار سنتی واقع شده و قرار است به مکان جدید واقع در دوراهی همدان، جنب پایانه مسافربری غرب انتقال یابد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.