با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، هنوز نقش ارتش در پیروزی انقلاب در یاد و خاطره های مردم و به خصوص در برگ، برگ تاریخ کشور به یادگار مانده و از این رو هیچ گاه نباید از نقش پررنگ نیروی زمینی قهرمان در تسریع روند پیروزی انقلاب غافل شد.
وظیفه ارتش به عنوان پیکره اصلی نیروهای مسلح، حفاظت از تمامیت ارضی و دفاع از کشور در برابر تهاجم نظامی از سوی بیگانگان بوده و این مساله در تاریخ 40 ساله این نیروی نظامی بارها و بارها به اثبات رسیده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحبوبه انقلاب و به فرمان تاریخی امام راحل ضمن بر زمین گذاشتن اسلحه های خود و با ترک پادگان ها، به جنبش انقلابی مردم ایران پیوست و با پیروزی انقلاب و خنثی شدن توطئه هایی که برای انحلال آن از سوی برخی کوته فکران مطرح شد، به آغوش ملت بازگشت.
امام راحل نیز به پاس وفاداری ارتش به اسلام و انقلاب، 29 فروردین ماه هر سال را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی قهرمان نامگذاری کردند.

** 29 فروردین سال 58، روز تولد ارتش بود
فرمانده زرهی تیپ 116 شهید صفوی قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با پیوستن ارتشیان در اوایل انقلاب به صفوف مردم در واقع کمر طاغوت در آن زمان شکست و به همین خاطر است که همواره از ارتش به عنوان یکی از پایه های اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی سال 57 یاد می شود.
سرهنگ مردعلی بیژنوند ادامه داد: به خاطر اعتماد امام راحل و نامگذاری یک روز از سال به نام ارتش جمهوری اسلامی از سوی رهبر فقید انقلاب، 29 فروردین ماه را روز تولد ارتش می دانیم.
وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی قهرمان از آن پس و به بهترین شکل به این اعتماد امام پاسخ داد تا جایی که در تمامی توطئه ها، غائله ها، درگیری ها و در نهایت جنگ تحمیلی در صف مقدم قرار گرفت و با جانفشانی فرماندهان و سربازان خود، پایه های نظام اسلامی را روز به روز تقویت کردند.
به گفته وی، نقش ارتش در طول دوران هشت سال دفاع مقدس امروز بر کسی پوشیده نیست تا جایی که در تمامی عملیات های رزمی و طراحی های جنگ حضوری مقتدرانه و موثری داشته است.
سرهنگ بیژنوند در پایان گفت: ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی قهرمان برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی بدون شک تا پای جان در برابر آرمان های نظام، امام شهدا و شهدایی که جان مقدس خود را در این راه فدا کردند، در برابر هرگونه توطئه و تهدیدی خواهد ایستاد.

**تاریخ خود گواه حقانیت ارتش در انقلاب اسلامی خواهد بود
فرمانده سابق قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین گفت: نقش ارتش و نیروی زمینی قهرمان از ابتدا و هنگام شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار و ویژه بوده که لبیک به فرمان حضرت امام (ره) اوج صلابت و همراهی این نیروی مقتدر نظامی در همه عرصه های انقلاب بوده است.
امیر سرتیپ بازنشسته محمد رضایی ادامه داد: تاریخ خود گواه روشن در حقانیت این بازوی توانمند ملت همیشه بیدار بوده و خواهد بود.
امیر رضایی اضافه کرد: رزم آزمایان عرصه های پیکار، اقتدار و امنیت کشور پهناور ایران اسلامی در زمین، دریا و هوا کارنامه پشتیبانی از ملت و حکومت انقلاب اسلامی را در کارنامه درخشان بی منت و منیت خود داشته و دارند.
به گفته وی، ارتش جمهوری اسلامی با همان فرهنگ ناب دفاع مقدس و سخت کوشی خود و تنها برای رضای پروردگار، بدون هیچ سهم خواهی از انقلاب و با غرور تنها به اهداف عالی نظام می اندیشد.
وی در پایان افزود: کارکنان سلحشور ارتش با نگاه حق بین، حق جو و همراه با آموزه های ارزش ناب معنوی، دینی و بصیرتی که بر شمشیر و سلاح خویش حمل می کنند، در همه عرصه ها طلایه دار بوده و خواهند بود.

**عزم ارتش دفاع از دستاوردهای انقلاب است
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین در این باره گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تعهدی که پس از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس برای خود ایجاد کرده عزم جدی دارد تا از دستاوردهای نظام مقدس تا پای جان دفاع کرده و موجودیت خود را نیز به همگان اثبات کند.
امیر حمزه بیدادی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب همگان، حتی بسیاری از نیروهای انقلابی اصرار بر انحلال ارتش و ایجاد یک نیروی نظامی جدید داشتند اما امام راحل با درایت و هوشمندی خود نه تنها بر انحلال، بلکه بر تقویت آن اهتمام داشتند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه شناسنامه نظام مقدس امروز گواه نقش آفرینی های ارتش، به خصوص نیروی زمینی قهرمان در دفاع از مرزهای کشور و حتی در آن سوی مرزهای جغرافیایی، یعنی مرزهای استراتژیک دارد.
امیر بیدادی در ادامه به تغییر ساختارهای یگان های ارتش از سوی فرماندهی معزز کل قوا اشاره کرد و گفت: ارتش امروز با تکیه بر هویت، تجربه و دانش خود تحول بزرگی را در خود ایجاد کرده و با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب سطح آمادگی رزمی و دفاعی خود را به بالاترین حد درجه ممکن رسانده است.
قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین با حضور موثر خود در دوران دفاع مقدس و در عملیات های مختلف از جمله ثامن الائمه (ع)، فتح المبین، رمضان و والفجر 5 و 8، با اهدای سه هزار شهید، 12 هزار جانباز صبور و مقاوم، یک هزار و 400 آزاده سرافراز و 193 شهید جاویدالاثر برگ زرینی را در کنار یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاشته است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.