اخبار مرتبط

داوود محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیگیر جذب و نهایی کردن سرمایه گذار خارجی برای احداث و راه اندازی خط مترو هشتگرد-قزوین هستیم.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است،اضافه کرد: به علت محدودیت منابع اعتباری دولت و وزارت راه و شهرسازی، تنها روش تامین مالی این پروژه فاینانس و جذب سرمایه گذاران خارجی است.
نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون جهت جذب سرمایه گذار برای این طرح بزرگ عمرانی و زیرساختی، با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه با سرمایه گذارانی از کشورهای سوییس و چین مذاکره شده است و امیدواریم در این خصوص طی آینده نه چندان دور به نتیجه برسیم.
وی با رد برخی صحبت ها در گذشته مبنی بر مخالفت وزارت راه و شهرسازی و منتفی بودن اجرای این طرح،گفت: وزارت راه مخالف این طرح نیست بلکه اعلام کرده بود با توجه به اجرای دوخطه سازی خط آهن قزوین-تهران و قابل توجه بودن اعتبارات مورد نیاز این پروژه، قادر نیست طرح دیگری را به شکل همزمان در استان قزوین اجرا و به سرانجام برساند.
محمدی اظهار کرد: ساخت مترو هشتگرد-قزوین بدون شک توجیه اقتصادی لازم را داراست و از جهات مختلف به رشد و توسعه قزوین می انجامد و موجب رفاه حال بیشتر مردم استان می شود.
طول مسیر درنظر گرفته شده برای پروژه مترو هشتگرد-قزوین که مطالعات آن انجام شده است، 74 کیلومتر می باشد.
در صورت اجرای این طرح، خط مترو پایتخت پس از اتصال به کرج و هشتگرد به طول 140 کیلومتر به قزوین می رسد.
3013
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.