مریم بیدخام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در استان قزوین (سن بالای 60 سال) ضروری است که ارتقای خدمات فرهنگی، بهداشتی و درمانی این قشر برای افزایش کیفیت و رفاه زندگی در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سالمندی دارای 2 مفهوم مثبت و منفی است،اظهار کرد: این افزایش جمعیت نشان از بالا رفتن امید به زندگی و رعایت مسائل سلامتی و بهداشتی در بین جامعه است و از طرف دیگر با کاهش فرزند آوری در بین جوانان روبرو هستیم.
بیدخام به اهمیت فرزندآوری در بین نسل جوان اشاره کرد و گفت: برای فرزندآوری در بین جوانان باید فرهنگ لازم صورت پذیرد تا زوجین جوان به این موضوع گرایش پیدا کنند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: درنظر داریم با همکاری شهرداری و شورای شهر زمینه ورزش و تندرستی سالمندان را در شهر افزایش دهیم.
بیدخام به افزایش سواد و فرهنگ در بدنه سالمندی اشاره کرد و گفت: از این به بعد با نسل سالمندانی روبرو خواهیم بود که تحصیلات بالاتری دارند و این شرایط به ما اجازه می دهد که از تجربیات آنها استفاده کنیم.
وی از سالمندی به عنوان یک موهب الهی یاد کرد و اظهار داشت: تکریم، حفظ و نگهداری سالمندان همواره مورد تاکید آموزه های اسلام قرار دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری جلساتی با محوریت سالمندان، تامین اماکن ورزش همگانی مختص این قشر، تجهیز خانه های امید، برگزاری شب شعر و حتی تاسیس کافی شاپ سالمندان جزو راهکارهای اعلامی از سوی دستگاه ها به منظور افزایش کیفیت و رفاه سالمندان است.
وی یادآور شد: شورای ملی سالمندان با عضویت 13 دستگاه به ریاست استانداری و دبیری بهزیستی با هدف افزایش کیفیت و رضایت از زندگی سالمندان در سطح استان ها تشکیل شده است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.