رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: به منظور گسترش روابط حقوقی بین ایران و ترکیه، مرکز توسعه روابط حقوقی ایران و ترکیه در قزوین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد نسخه‌چی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری همایش بین‌المللی تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه با حضور روسای کانون‌های وکلای آنکارا، ازمیر و قاضیان تپ در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست با وکلای ترکیه، برای آشنایی با وکلای دادگستری و حقوق بین‌الملل ایران و ترکیه است.

وی افزود: با توجه به مناسبت‌های بسیاری که بین ایران وترکیه وجود دارد، سعی می‌کنیم در شهر قزوین با ایجاد همکاری بین حقوقدانان ایران و ترکیه، به مسائل حقوقی اشخاص این دو کشور پرداخته شود و در صورت لزوم، مساعدت لازم انجام شود.

این مسؤول ادامه داد: از امروز تا زمان برگزاری کنفرانس به مدت سه روز نشست هایی با شهرداری، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دادگستری و اتاق بازرگانی قزوین با حضور حقوقدانان سه شهر آنکارا، ازمیر و قاضیان تپ برگزار می‌شود.

 میرسینا داوری معاون کانونی وکلای دادگستری قزوین هم در این نشست گفت: همایش تبیین روابط حقوقی ایران و ترکیه با چهار محوریت انجام می‌شود که نخستین آن، احوال شخصی و تابعیت و اقامت در ایران است؛ به دلیل رفت و آمدها و ازدواج‌های بین مردم دو کشور، مباحث حقوقی از جمله تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج‌ها و اقامت آنها که در امور مدنی احوال شخصی نامیده می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: موضوع دوم همایش، داوری بین‌المللی در حقوق ایران و ترکیه است که با توجه به گسترش روزافزون مبادلات تجاری و اینکه بیشتر حل و فصل و داوری اختلاف‌های بین‌المللی در عرصه بین‌المللی انجام می‌شود با حضورحقوقدانان برجسته کشور ترکیه این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

معاون کانونی وکلای دادگستری قزوین ادامه داد: وکالت دادگستری در ایران و ترکیه موضوع سوم همایش تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه است که روسای کانون‌های مختلف ترکیه هم دعوت شده‌اند تا شرایط انعقاد قرارداد وکالت بین وکلا و موکلان و سایر امور حقوقی ما بین دو کشور ایران و ترکیه و ساختار کانون‌های وکلا مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد.

داوری اضافه کرد: حقوق سرمایه‌گذاری و مالکیت در ایران چهارمین موضوع همایش مذکور است که با توجه به افزایش ارتباطات فردی، سوالات و مسائل حقوقی مرتبط با سرمایه‌گذاری و وکالت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌هایی از سوی هیأت ترکیه‌ای با رئیس کل دادگستری استان قزوین، شهردار، شورای شهر قزوین و رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شده و موضوعاتی مطرح شده است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به روابط گسترده دو کشور ایران و ترکیه با حضور در استان قزوین، امیدواریم روابط دو کشور گسترده‌تر شده و بتوانیم از ظرفیت وکلا و حقوقدانان در مناسبت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری استفاده  کرده و به روابط دو کشور ایران و ترکیه کمک کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.