معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در گزارش روز شنبه خود از قول فرمانده انتظامی این استان اعلام کرد:
در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی فارس، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی شیراز به یک دستگاه تریلر شک و آن را متوقف کردند.
سردار سرتیب دوم احمد علی گودرزی افزود: در بازرسی از این خودرو، 940 عدد پمپ آب قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف، یک نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
به گفته وی، ارزش این محموله قاچاق پنج میلیارد ریال برآورد شده و در پیوند با آن یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
این مقام اننتظامی ادامه داد: همچنین ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این منطقه در بازرسی از یک دستگاه تریلر، 48 هزار بلبرینگ صنعتی قاچاق کشف کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق 19میلیارد ریال برآورده شده است، اظهار داشت: در پیوند با این محموله قاچاق نیز یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری شیراز قرار دارد.
در گزارش دیگری از این معاونت به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید آمده است: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی فر این شهرستان در چارچوب طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه کامیون کشنده را در محورهای مواصلاتی این منطقه شناسایی و متوقف کردند.
سرهنگ حمید جوکار ادامه داد: در بازرسی از خودرو یاد شده، سه دستگاه ژنراتور قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف، راننده این وسیله نقلیه دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.
او گفت: ارزش این کالای مکشوفه قاچاق، 15میلیارد ریال برآورده شده است.
جوکار بیان کرد: همچنین ماموران این ایست و بازرسی، هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی در بازرسی از یک دستگاه تریلر، 24 تن برنج قاچاق و فاقد مدارک قانونی به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال کشف و در ارتباط با آن یک نفر متهم را دستگیر کردند.
شهرستان خرم بید به مرکزیت صفاشهر در فاصله 187کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
همچنین در گزارش دیگری از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان شده است: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام گشت های محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی در بازرسی از 6 دستگاه اتوبوس و 2 دستگاه خودرو وانت نیسان، مقادیری کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف کردند.
سرهنگ طهماسب سمایی افزود: این کالاها شامل 6دستگاه کولر گازی، پنج دستگاه یخچال فریزر، سه دستگاه ماشین لباسشویی، 530 دست انواع لباس، 220 کیلوگرم مغز بادام، 2 حلقه لاستیک خارجی و یک دستگاه دینام صنعتی است.
وی بیان کرد: ارزش این محموله های قاچاق بیش از یک میلیارد و 110میلیون ریال برآورد شده، هفت نفر متهم در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای آنها به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد نیز در گزارشی که از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از قول او انتشار یافته، اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه پژو پارس شک کردند و به آن دستور ایست دادند اما این خودرو متواری و پس از مدتی تعقیب و گریز متوقف شد.
سرهنگ مهدی جوکار ادامه داد: در بازرسی از خودرو یاد شده، یک هزار و 798 عدد قلیان الکتریکی و 960 عدد اسباب بازی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف، یک نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
او گفت: ارزش این محموله قاچاق یک میلیارد و 100میلیون ریال برآورد شده است.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 93کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب هم بیان داشت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی قلاتویه این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به سه دستگاه وانت نیسان شک و آنها را توقیف کردند.
عبدالرضا ضربت افزود: این وسایل نقلیه حامل 15راس گاو قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی به ارزش 750 میلیون ریال بود.
وی با اشاره به اینکه در ارتباط با این احشام قاچاق سه نفر متهم دستگیر شدند، بیان داشت: دام هایی که بدون مجوز دامپزشکی باشند به عنوان دام قاچاق توقیف می شوند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می گیرند.
شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.