به گزارش ایرنا سید احمد احمدی زاده، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه شامل لوازم خانگی، پوشاک، آرایشی، بهداشتی و اسباب بازی است.
وی ادامه داد: یک هزار و 104 دستگاه خودرو سبک و سنگین در پیوند با کشف این محموله های قاچاق توقیف شد و تعدادی نیز دستگیر شدند.
مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری فارس بیان کرد: تا قبل از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، حدود 95 درصد این کالا به شکل قاچاق وارد کشور و در بازار عرضه می شد اما با اجرای این طرح، قاچاق تلفن همراه تقریبا به کمترین حد ممکن رسیده است.
در طرح رجیستری، تلفن های همراه کاربران بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیمکارت در سامانه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این منظور طراحی و پیاده سازی کرده است، ثبت می‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، این شماره سریال‌ها با زیرساخت های شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شوند و اگر از مبادی رسمی وارد نشده باشند، امکان فعالیت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.
طرح رجیستری که یکبار در سال 1385 به مرحله اجرا درآمد و به علت های مختلف شکست خورد، در دولت یازدهم و با هدف کنترل بازار از گوشی های قاچاق، دو باره پیگیری و سرانجام آبان ماه 96 اجرایی شد.
احمدی زاده، با اشاره به اینکه کشف کالای قاچاق در کشور بین سال های 93 تا 96 روند نزولی داشت، گفت: در سال 93 ارزش کالای قاچاق کشف شده 25 میلیارد دلار بود و کاهش این رقم به 11 میلیارد دلار در سال 96 نشان دهنده افزایش سختگیری ها، نظارت و جدیت بیشتر در مبارزه با پدیده قاچاق است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.