کیومرث راستی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: تا کنون 130 قرارداد بین کارورزان و شرکت های پذیرنده کاروز منعقد شده و مابقی قراردادها در حال پیگیری و انجام است.
وی افزود: مدت زمان طرح کارورزی برای دانش آموختگان جویای کار، حداقل چهار ماه و حداکثر 6ماه تعیین شده و کارورزان تا یک سوم حداقل مصوب شورای عالی کار را به عنوان هزینه آموزش دریافت خواهند کرد.
راستی ادامه داد: برای کارورزان مقطع کاردانی ماهیانه 2 میلیون و 700 هزار ریال، مقطع کارشناسی سه میلیون و 100 هزار ریال، کارشناسی ارشد و دکتری سه میلیون و 500 هزار ریال از سوی دولت کمک هزینه پرداخت می شود و کارفرمایان
در مدت زمانی که کارورزان در واحدهای آنها حضور دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند.
او گفت: همچنین کارورزان در مدت یاد شده تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی هستند و در برابر حوادث نیز بیمه می‌شوند.
راستی اظهار داشت: پس از مدت 6 ماه دوره کارورزی بر اساس طرح مشوق‌های دولت، اگر واحدی از بین کارورزان با مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا نیرو جذب کند تا 2 سال مشمول تخفیف حق بیمه سهم کارفرما خواهد بود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان داراب افزود: دانش آموختگان جویای کار می توانند با مراجعه به سایت کارورزی به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir// از شرایط و جزییات این طرح مطلع شوند.
راستی از فرماندار شهرستان داراب به دلیل همراهی و پیگیری جدی برای اجرای این طرح تقدیر و بیان کرد: عملکرد خوب این شهرستان در طرح کارورزی موجب شده که رتبه نخست استان فارس را در این زمینه کسب کند.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9877 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.