به گزارش ایرنا فرماندار آباده در این آیین با بیان اینکه هر روستا باید یک خانه ورزش داشته باشد، گفت: خانه‌های ورزش هزینه نگهداری ندارد و اداره آن بر عهده شورای ورزش روستا است.
محمدرضا زارع ادامه داد: حمام‌هایی که باید تخریب می‌شد یا مدارسی که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود به خانه‌های ورزش تبدیل شود.
وی اظهار کرد: اگر روستاهایی آمادگی افتتاح خانه‌های ورزش را با مشارکت هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی شهرستان داشته باشند، ما نیز آمادگی انجام این کار را داریم.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی گفت:هرشهر و روستا در رشته‌ خاص ورزشی، دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای است که باید در شکوفا کردن آن‌ها تلاش کرد.
رحیم زارع با بیان اینکه شهرستان آباده از پتانسیل های درونی زیادی برای پرورش قهرمانان ورزشی برخوردار است، افزود: ورزش، نیازمند توجه بیشتر مسئولین است و باید به جوانان به عنوان سرمایه های این شهرستان نگاه کرده و آنها را برای مسابقات قهرمانی و کسب مدال و افتخار برای شهر ترغیب کنیم.
عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه پتانسیل ورزشی در روستاها نیازمند حمایت همه جانبه است اظهار کرد: این پتانسیل ورزشی موجود در روستاها نیازمند حمایت مسئولین است تا علاوه بر پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی موجبات اشاعه ورزش در این روستاها با ظرفیت بالای ورزشی صورت پذیرد.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس در این آیین به ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی در نقاط مختلف استان فارس به ویژه مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در این استان و کمبود منابع آب، ساخت زمین‌های چمن مصنوعی در برنامه قرار گرفته است.
حیدر علی کامیاب افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان استانی به ویژه مدیریت ارشد استان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی شاهد ایجاد توسعه زیرساخت‌ها در بخش ورزش استان فارس و توسعه و عمران آن باشیم.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 120 طرح ورزشی نیمه ‌تمام در استان فارس تکمیل و به بهره ‌برداری رسیده بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده تمام 300 طرح نیمه ‌تمام ورزشی استان فارس افتتاح شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان فارسدربراه سه زمین چمن مصنوعی در روستای محمد آباد،دهدق،شورجستان گفت: این پروژه های ورزشی هر یک به مساحت 1200 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت احداث می شود که در مدت زمان 6 ماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: هر یک از زمین های چمن 200میلیون تومان هزینه دارد و سالن ورزشی با زیربنای 1280مترمربع با یک و نیم میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
خبرنگار:‌سعادت ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.