اکبری در جشنواره اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید و اشتغال با یادآوری انعقاد قرارداد توتال با کشورمان اظهار داشت: علی رغم ایجاد امنیت و اشتغال از طریق بستن این قرارداد دیدیم که در این رابطه بدخواهانی نیز وجود داشتند و برای دولت به صورت چرخ پنجم درآمدند ولی باید گفت ابعاد این قرارداد در سطح بین المللی بسیار اثرگذار است و خوشبختانه تصمیم گیران و هیات کارشناسی کشور به دنبال پیگیری این گونه منافع ملی هستند. بدیهی است مجموعهای که بتواند به قشری از جامعه خدمات ارایه کند و آینده این قشر را تضمین نماید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به برخی موفقیتهای اوایل انقلاب در کنار آن با نکوهش برخی از اقدامات نادرست اظهار داشت: در آن دوران رویکرد ما به گونهای بود که در مواردی بنگاههای بزرگ تولیدی را مصادره و زیردست افرادی قرار دادیم که این بنگاهها را خراب کردند.
وی به عنوان نمونه با انتقاد از طرح فلاحت در فراغت اظهار داشت: ضرر این طرح به گونهای است که در حال حاضر به جایی رسیده ایم که به تدریج آب برای خوردن هم نداریم و بیش از 700 روستا در فارس آب مورد نیازشان با تانکر تامین می شود.
اکبری با یادآوری اقدامات گوناگونی که به منظور چابکتر شدن و کم شدن هزینه ها از سوی دولت طی چهار دهه اخیر در کشورمان صورت گرفته تصریح کرد: هیچ یک از این اقدامات مثمر ثمر واقع نشد و روز به روز دولت بزرگتر و پر هزینه تر شد.
وی یکی از مشکلاتی که در تولید و منافع ملی کشور اثرگذار است را رفتار نظام بانکی کشور دانست و گلایههای صاحبان صنایع خرد و کلان کشور را در این رابطه مورد اشاره قرار داد که همه را درگیر کرده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد این وضعیت رو به بهبود بگذارد و برای گرفتاریهای مردم راه حلی یافت شود.وی بیکاری را یکی از چالش های جدی کشور در این دوران اعلام کرد و گفت: اگر در لشکر بیکاری، روزی جرقه ای ایجاد شود قابل کنترل نیست.
اکبری افزود: بیش از 90 درصد مراجعات به نمایندگان مربوط به بیکاری است. متاسفانه افراد بیکار غالباً یا تحصیل کرده هستند و یا کم سواد که حتی قادر به نوشتن درخواست خود نیستند.
وی با اشاره به قانون برنامه پنج ساله توسعه گفت: در این برنامه حرف های خوبی زده شده و مشوق های صادراتی که از جمله مزایای مطرح در آن است برای کارآفرینان فرصت خوبی به شمار می رود که باید از این فرصت ها استفاده کنند در سایر موارد که الزامات قانونی وجود دارد هم ما نهایت همکاری را با کارفرمایان خواهیم داشت.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 702971
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.