مکان: ورمونت، آمریکا/ منبع: ان بی سی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، انتخابات فرمانداری در ایالت «ورمونت» آمریکا یک کاندیدای عجیب دارد: نوجوانی که هنوز مدرسه‌ اش را هم به پایان نرسانده است.

این نوجوان 14 ساله «اتان سنابورن» نام دارد. او ایده‌ های زیادی هم برای خودش دارد: «ما باید رهبری داشته باشیم که به ورمونت گوش کند، نه اینکه ورمونت به رهبر گوش کند.»

ایالت ورمونت هیچ محدودیت سنی برای کاندیدا شدن برای فرمانداری تعیین نکرده است و تنها شرط برای کاندیداتوری این است که فرد باید 5 سال در این ایالت زندگی کرده باشد.

 

14-year-old-ethan-sonneborn-running-for-governor-of-vermont-united-states

 

اتان سانبورن می‌ گوید الگوی سیاسی او، «جان اف کندی» است.

سانبورن روز سه‌ شنبه 14 اوت در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ ها رقابت می‌ کند و اصلی ترین رقیبش، «کریستین هالکیست» است که در صورت پیروزی، نخستین شهروند دوجنسیتی به شمار می‌ رود که در آمریکا به مقام فرمانداری می‌ رسد.

وی می‌گوید به تمام مناطق ایالت ورمونت سفر کرده و تقریبا هیچکس به او نگفته که برای تصدی پست فرمانداری خیلی کوچک است.

خانواده او تاثیر چندانی بر کارزار انتخاباتی این کودک نداشته‌ اند. والدین اتان می‌ گویند: می‌ دانستند که پسرشان چنین فکرهایی در سر دارد، اما نمی‌ دانستند او قصد دارد کاندیداتوری خود برای انتخابات فرمانداری را رسما اعلام کند.

فیل اسکات فرماندار کنونی جمهوری خواه ایالت ورمونت با انتقاد از کاندیداتوری این نوجوان گفته است: «کسی که می‌ خواهد فرماندار باشد، باید حداقل گواهینامه رانندگی داشته باشد، این [نبود سن حداقل] یک خلا قانونی است و باید هرچه سریع تر برطرف شود.»

برنامه انتخاباتی سانبورن به شدت چپ گرایانه است و گفته می‌ شود برگرفته از برنامه‌ های «برنی سندرز» سناتور سوسیالیست این ایالت است.

 

مکان: ورمونت، آمریکا

منبع: ان بی سی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.