مکان: زوریخ، سوئیس/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، معترضان در اعتراض به سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس در خیابان های شهر «زوریخ» سوئیس تظاهرات کردند.

گروهی در حدود 500 تظاهرات کننده ضد جهانی سازی با تظاهرات در خیابان های پایتخت سوئیس پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «ترامپ را با سلاح خودش بکشید» و «سرمایه داری هیچ آینده‌ ای ندارد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا اعلام کرده است که اواخر این ماه به همراه هیئتی از مقامات آمریکایی در نشست سالانه رهبران سیاسی و تجاری جهان در داووس موسوم به «مجمع جهانی اقتصاد» شرکت خواهد کرد.

معترضان نه تنها به سفر قریب الوقوع ترامپ به داووس، بلکه به طور کلی به مجمع جهانی اقتصاد معترض هستند. این مجمع سالانه، به گردهمایی برای سران ثروتمندان جهان تبدیل شده است.

انتظار می‌ رود حدود 5 هزار نظامی سوئیسی در جریان برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در داووس مستقر شوند و یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز این شهر اعمال شود.

در همین حال دادخواستی از سوی معترضان تهیه شده که تاکید دارد از ترامپ در داووس استقبال نخواهد شد. تعداد امضاهای این دادخواست برای انتشار، باید به حد نصاب 15 هزار امضا برسد و تاکنون 13،300 نفر این دادخواست را امضا کرده‌ اند.

مکان: زوریخ، سوئیس

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.