گزارش جی پلاس؛

رونمایی فولکس‌ واگن از یک خودروی جدید!/ رقیبی هم سطح بوگاتی + تصاویر

فولکس‌واگن بعد از مدت‌ها سرانجام اولین خودروی تمام‌الکتریکی خود را رونمایی کرد که به منظور رقابت در مسابقه‌های جاده‌ای تولید شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ کمپانی فولکس‌واگن از خودروی تمام‌الکتریکی خود به اسم I.D.R Pikes Peak رونمایی کرد که قرار است به عنوان خودروی مسابقه‌های جاده‌ای با همین نام شرکت کند. از آخرین باری که این کمپانی در مسابقه جاده‌ای شرکت کرد، بیش از 30 سال می‌گذرد. فولکس‌واگن در آخرین مسابقه توانست تپه‌های پیش رو را با موتور دوقلوی گلف 652 اسب بخار بالا برود اما به دلیل بروز نقص در سیستم تعلیق، از خط پایان عقب افتاد.

هدف بازگشت این خودروساز آلمانی به عرصه مسابقه‌های جاده‌ای بیشتر تأیید اعتبار این کمپانی برای استراتژی تولید خودروهای الکتریکی بوده که در خانواده I.D خودروهای پاک قرار خواهد گرفت. خودروهای کروز کراس‌اوور، خودروی Buzz با الهام از  خودروی کمبی ساخته شده و خودروی Vizzion بدون راننده، همگی کانسپت‌هایی هستند که جزء عضوهای بعدی خودروهای I.D قرار می‌گیرند.

vw-id-pikes-peak-reveal-5

 فولکس‌واگن به تازگی از خودروی I.D. R Pikes Peak در «آلس» فرانسه هم رونمایی کرد که طی دو ماه آینده به طور رسمی آغاز به کار می‌کند. این مدل نیز مانند خودروی گلف در سال 1987، مجهز به دو موتور است که به طور الکتریکی کار می‌کند. این خودرو با توجه به سیستم باتری یونی که روی آن نصب شده، 680 اسب بخار تولید می‌کند.

کمپانی سازنده ادعا می‌کند که شتاب این خودرو در 2.25 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که آن را از نظر شتاب، هم‌ردیف بوگاتی شیرون و خودروهای مسابقه فرمول یک قرار می‌دهد. وزن آن زیر هزار و 134 کیلوگرم است و حدود 20 درصد انرژی آن خود را از طریق تمرکز کردن تجدید می‌کند.

هدف فولکس‌واگن از ساخت این خودرو نه تنها پیروزی در مسابقات است، بلکه در پی اثبات این است که خودروهای الکتریکی موجود می‌تواند رکورد مسابقات صعود بین‌المللی Pikes Peak را با 8 ساعت و 57 دقیقه و 118 ثانیه، بشکند.

vw-id-pikes-peak-reveal-4

 

دیدگاه تان را بنویسید