دکتر سید مهدی طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس طرح تحول نظام سلامت مقرر شد در هر یک از مراکز خدمات جامع سلامت خدمات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی توسط کارشناس تغذیه مستقر در مرکز به موارد ارجاعی از سوی مراقب سلامت و پزشک ارائه شود.
وی ادامه داد: انجام مشاوره های تخصصی تغذیه توسط کارشناسان می تواند در کاهش روند شیوع بیماری های غیر واگیر و پیشگیری از ابتلا به آن موثر باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: با توجه به روند رو به افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور تمرکز اصلی خدمات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی طرح تحول نظام سلامت بر پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی، دیابت، دیس لیپیدمی، بیماری های قلبی عروقی و پرفشاری خون است.
دکتر طباطبایی اضافه کرد: خدمات رایگان و مشاوره تغذیه و رژیم درمانی این مدت در سیستان و بلوچستان توسط 20 کارشناس تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ارائه شده است.
وی افزود: این کارشناسان علاوه بر مشاوره رژیم درمانی سال گذشته اجرای برنامه های آموزشی برای حدود 56 هزار نفر از گروه های سنی مختلف، کارکنان درون و برون بخشی، فروشندگان مواد غذایی، نانوایان و بیماران را در دستور کار قرار دادند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.