علی باقر زاده روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک نرخ با سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور 95.5 درصد است.
وی افزود: بر اساس سرشماری سال 95 نرخ باسوادی به نسبت سال 90، 2.85 درصد رشد کرده که تقریبا 14 برابر میزان رشد در سالهای 85 تا 90 و سه برابر میانگین رشد سواد آموزی جهانی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سالانه حدود 700 هزار نفر از افراد بیسواد و کم سواد زیر پوشش قرار می گیرند که حدود 250 هزار نفر آنان بیسواد مطلق هستند.
وی اظهار داشت: با تلاش همکاران نهضت سوادآموزی و طراحی برنامه های نوآورانه، طرح ارسالی این نهاد به جشنواره یونسکو در روز سواد آموزی امسال حائز رتبه بین المللی شد و جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب دیپلم افتخار و دریافت جایزه نقدی این جشنواره شد.
باقرزاده افزود: امسال هدف گذاری برای زیر پوشش قرار دادن 650 هزار نفر در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به ریشه کنی بیسوادی در دنیا گفت: بیسوادی در همه کشورها زمان بر بوده به طوری که بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی همچنان با این معضل درگیر هستند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد: هیچ کشوری تاکنون فعالیت سواد آموزی خود را تعطیل نکرده به طوری که با اشکال و اهداف مختلف به بدنبال آن هستند.
وی افزود: هم اینک 12 استان کشور از جمله اصفهان، تهران و قزوین درصد باسوادی در آنها بالای 97 درصد است اما برخی استان ها نظیر سیستان و بلوچستان شاهد وضعیت خوبی در این حوزه نیستیم به طوری که نرخ باسوادی در این استان حدود 83 درصد است و با میانگین کشوری فاصله معناداری دارد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به زیر پوشش قرار دادن اتباع دیگر کشورها در طرح سواد آموزی گفت: درصد باسوادی اتباع بیگانه از 6 درصد گذشته هم اینک به 65 درصد رسیده است.
وی افزود: سالانه 25 تا 27 هزار نفر از اتباع خارجی در ایران زیر پوشش طرح سواد آموزی قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز/پنجشنبه/ با حضور علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سرسرای اجتماعات خانه معلم زاهدان برگزار شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.